×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1915771 - استقرار موشک پاتریوت در لیتوانی

به گزارش میلیتاری نیوز، رویترز روز گذشته از ویلنیوس پایتخت لیتوانی خبر داد که رزمایش ناتو از امروز آغاز می شود. این اقدام در حالی رخ می دهد که روسیه در این منطقه دارای برتری هوایی است.

سخنگوی وزارت دفاع لیتوانی به رویترز گفت که این آتشبار پاتریوت دیروز وارد پایگاه نظامی سیائولیای (Siauliai) شد و۲۲ ژوئیه (۳۱ تیر) و پس از پایان رزمایش ناتو بازگردانده خواهد شد.
این رزمایش ناتو پیش از انجام بزرگترین رزمایش روسیه از سال ۲۰۱۳ تاکنون برگزار می شود. رزمایش گسترده روسیه با مشارکت بلاروس انجام می شود و به گفته ناتو بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در مرزهای لهستان و سه کشور حوزه بالتیک (استونی، لتونی و لیتوانی) در آن حضور خواهند داشت.

به نوشته رویترز، کشورهای بالتیک تنها دارای موشک های ضد هوایی کوتاه برد بوده و در نتیجه حریم هوایی آنها در صورت بروز درگیری با کشورهای دیگر تا حد زیادی بی دفاع خواهد ماند. این سه کشور پس از آنکه روسیه شبه جزیره اوکراینی کریمه را به خاک خود منضم کرد از وضعیت پدافند هوایی خود ابراز نگرانی کرده اند.

پس از بحران کریمه، آمریکا یگان هایی را به همراه بیش از یک هزار سرباز ناتو به کشورهای بالتیک اعزام کرده است.رایمونداس کاروبلیس (Raimondas Karoblis)، وزیر دفاع لیتوانی با اشاره به آغاز رزمایش ناتو گفت: استقرار موشک های پاتریوت مهم و نشاندهنده تابو نبودن چنین اقدام هایی در منطقه است و ثابت می کند که آنها را می توان به هر نقطه که لازم باشد منتقل کرد.
وی افزود که لیتوانی نمی تواند بدون کمک متحدان خود ضعف پدافند هوایی خود را بر طرف کند.

لهستان یکی دیگر از اعضا ناتو است که هفته پیش خبر داد که آمریکا توافق کرده تا سامانه پدافند هوایی پاتریوت را به این کشور بفروشد. انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی قراردادی به ارزش ۷ میلیارد و ششصد میلیون دلار برای خرید ۸ سامانه پاتریوت منعقد شود.

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.