×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1902063 - ژاپن به دنبال خرید موشک کروز آمریکایی

به گزارش میلیتاری نیوز، این کشور درصدد است تا برنامه های هجومی تری را برای ناوهایش در دریای ژاپن تعریف کند تا بتواند با آنچه تهدید نظامی کره شمالی خوانده است، مقابله نماید.
استفاده از موشک های کروز می تواند قدرت تهاجمی بسیار بالایی به ناوهای ژاپن بدهد ولی این مساله ممکن است با مخالفت احزاب سیاسی این کشور نیز روبرو شود.

بسیاری از احزاب مخالف در ژاپن بر این باورند که قانون اساسی این کشور موقعیت دفاعی برای کشور قائل شده است و در نظر گرفتن برنامه های هجومی با آن همخوانی ندارد.
با این وصف تارنمای ژاپن تایمز روز دوشنبه در گزارشی نوشت، این کشور احتمالا دارد برای سال مالی ۲۰۱۸ میلادی بودجه ای برای این موشک ها در نظر بگیرد.

نظر ژاپن روی موشک های «تام هاوک» کروز است که آمریکا از همان برای حمله به پایگاه نیروی هوایی در سوریه استفاده کرد و قابلیت استفاده در انواع آب و هوا را دارد.
اگرچه آمریکا متحد نظامی ژاپن محسوب می شود اما ممکن است در باره دستیابی توکیو به تسلیحات موشکی هجومی بسیار احتیاط کند.

وزارت دفاع ژاپن که برنامه های دفاعی این کشور را از سال ۲۰۱۳ میلادی به این طرف تدوین کرده است برای بالا بردن توان رزمی و هجومی این کشور باید آنها را دوباره اصلاح کند.
به همین خاطر یکی از کمیته های امنیتی حزب حاکم لیبرال دمکرات ژاپن قصد دارد در پایان ماه جاری میلادی طرحی را برای بالا بردن قدرت هجومی ژاپن ارایه نماید.

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.