×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1928731 - پاسخ کرۀ شمالی به طرح ترور کیم جونگ اون آغاز شد

به گزارش میلیتاری نیوز، وزارت امنیت و اطلاعات کره شمالی در این باره اعلام کرد از این لحظه، پاسخ به این اقدام تروریستی را، به روش کره شمالی، برای نفوذ به هر دستگاه اطلاعاتی توطئه گری اعم از “امپریالیست های آمریکایی یا کشورهای مزدورشان” آغاز خواهد کرد. این وزارتخانه هیچ اشاره ای به نوع پاتک خود نکرد، اما به نظر می رسد این اقدام در چارچوب جنگ تبلیغاتی همیشگی کره شمالی در فضای تنش آلود حاکم بر شبه جزیره کره اعلام شده است.
وزارت امنیت و اطلاعات کره شمالی اعلام کرد با توجه به توطئه دستگاه اطلاعات مرکزی امریکا و سازمان اطلاعات کره جنوبی برای هدف قرار دادن رهبری آن کشور، برای “بیرون راندن بی محابای تروریست های این دو نهاد” تلاش خواهد کرد.
به گفته این وزارتخانه، دستگاههای جاسوسی در ژوئن ۲۰۱۴ (خرداد ۱۳۹۳) یک شهروند کره شمالی را که در روسیه کار می کرد برای عملیات ترور مذکور پس از بازگشت به کشورش، “دچار فساد فکری کرده و به وی رشوه داده بودند.”
وزارت امنیت و اطلاعات کره شمالی افزود: مزدوران کره جنوبی، به این شهروند کره شمالی ۲۰ هزار دلار و تجهیزات ارتباط ماهواره ای داده بودند تا در جریان یک فعالیت عمومی با بهره گیری از سلاح بیوشیمیایی مانند مواد رادیو اکتیو و سمی بسیار کم حجم کیم جونگ اون را هدف قرار دهد.
براساس اعلام وزارت امنیت کره شمالی که توسط خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد اقدام سیا به ترور با بهره گیری از مواد بیوشیمیایی و مواد سمی بسیار کم حجم، بهترین راه برای انجام این عملیات است که نیازی به دسترسی مستقیم به قربانی ندارد و آثار آن از شش تا ۱۲ ماه بعد آشکار می شود.
در هفته های اخیر به دنبال افزایش نگرانی ها درباره اقدام کره شمالی به انجام ششمین آزمایش هسته ای یا آزمایش موشک های بالستیک با هدف به چالش طلبیدن تحریم های شورای امنیت، فضای شبه جزیره کره پرتنش شده است.

منبع: العالم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.