×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1905501 - لاوروف و تیلرسون درباره مناطق کاهش تنش رایزنی خواهند کرد

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از روسیاالیوم، منابع روسی از رایزنی سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با رکس تیلرسون همتای آمریکایی اش در ماه میلادی جاری درباره مناطق کاهش تنش در سوریه و نقش آمریکا و ترکیه و اردن در این مناطق خبر دادند.

میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: لاوروف و تیلرسون یادداشتی در چارچوب مذاکرات آستانه درباره ایجاد ۴ منطقه کاهش تنش در سوریه امضا خواهند کرد و این در حاشیه نشستی در آلاسکا در ۱۰ و ۱۱ ماه مه جاری خواهد بود.

وی افزود: نقش احتمالی آمریکا در نظارت بر روند آتش بس باید تحت رایزنی در سطح کارشناسان و نظامیان قرار گیرد باید مواضع طرف های سوریه و در درجه اول دولت قانونی مورد توجه قرار گیرد.

بوگدانف در ادامه بیان کرد: ایران از کشورهای ضامن آتش بس در سوریه است و آمریکا بازیگر فعال و بسیار موثر در امور منطقه ای است. هر گونه پیشرفت به جلو اظهار اراده سیاسی را طلب می کند.

درباره نقش ترکیه در اجرای توافق مربوط به مناطق کاهش تنش نیز بوگدانف تاکید کرد: مسکو از آنکارا انتظار دارد که پایبندی معارضان سوری به بندهای توافق را تضمین کند.

وی افزود: مسکو امیدوار است که همه جزییات فنی باقیمانده مربوط به مناطق کاهش تنش در اسرع وقت مشخص شود.

درباره ممنوعیت پرواز جنگنده های ائتلاف بین المللی بر فراز مناطق کاهش تنش نیز گفت: این موضوع در رایزنی های میان نظامیان قابل طرح است.

منبع: مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.