×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1878141 - اینکه می‌گویند برجام سایه جنگ را دور کرد «دروغ بزرگی» است/ «پدر بمب‌ها» را در برابر «مادر بمب‌های آمریکا» در اختیار داریم

 به گزارش میلیتاری نیوز، سردار علی حاجی‌زاده صبح امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطر شهدای توپخانه سپاه و سردار شفیع‌زاده تبریزی که در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد با اشاره به اینکه شهدا توطئه‌های عظیم غرب و شرق را با یکپارچگی پاسخ دادند و حتی اجازه ندادند یک متر مربع از خاک ایران جدا شود اظهار داشت: شهید شفیع‌زاده‌ها توطئه دهه نخست انقلاب را ناکام گذاشتند که هنوز بسیاری از زوایای پنهان آن برای مردم بازگو نشده است.

وی با بیان اینکه در دهه نخست انقلاب که ایران با ابرقدرت‌ها جنگید، هنوز ارکان نظام اسلامی تحکیم نشده بود، افزود: شرق و غرب در برابر ایران صف آرایی کردند تا کشور، نظام و انقلاب را شکست دهند ولی این تهدیدات نه تنها ایران را شکست نداد، بلکه به دست امثال شفیع زاده‌ها به فرصت تبدیل شد.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عناصر پیروزی ایران در جنگ را برشمرد و گفت: «وجود رهبریِ حکیمانه امام خمینی (ره)»، «انسجام و یکپارچگی ملت ایران» و «وجود مدیرانی از جنس شهید شفیع زاده» بود که باعث شد در دهه نخست انقلاب بر دشمنان غلبه کنیم.

حاجی‌زاده با بیان اینکه با تحریم تسلیحاتی کشور مواجه بودیم و سپاه و بسیج با دست خالی وارد جبهه شد، ابراز داشت: در جبهه‌ها انواع توطئه‌های دشمن را شاهد بودیم و در پشت جبهه نیز هر روز ترور توسط منافقین به دستور غرب طراحی و اجرا می‌شد. در دفاع مقدس فقط با عراق نمی‌جنگیدیم که اگر چنین بود در دو سال نخست پیروز می‌شدیم در حالی که با ائتلاف بزرگی در برابر ایران مواجه بودیم که با ایثار و وحدت و ولایت پیروزی برای ایران حاصل شد در غیر این صورت امروز به جای عزت باید ذلت را تحمل می‌کردیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید به سادگی از کنار جنگ ۸ ساله رد شد، افزود: در دهه نخست که دشمنان شکست خوردند، دیگر در دهه‌های بعد جنگ کارایی خاصی برای آمریکایی‌ها نداشت، چرا که دیدند در برابر مردم ایران که با دست خالی آمده بودند نتوانتستند کاری بکنند، با اطلاعات دقیق می گویم، آمریکا علی رغم تهدیدهای گزینه‌های روی میز، هیچ موقع به صورت قطعی در دهه‌های دوم، سوم و چهارم انقلاب قصد حمله به ایران را نداشت و ندارد.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمن با عدم موفقیت در جنگ نظامی، قدرت هوشمند را طراحی کردند، ابراز داشت: دشمنان دیدند به جای اینکه ایران شکست بخورد، در پایان جنگی که با دست خالی آمده بودند با گردان و لشکر و تجهیزات فراوان خارج شدند که این، حاصل نگاه شهید شفیع زاده‌ها به درون بود و نه خارج.

امروز تصادفی نیست که به فناوری‌های پیچیده موشکی دست می‌یابیم

وی با تاکید بر اینکه در جنگ ۸ ساله، توپخانه‌ها و … را با غنیمت‌ها پایه گذاری کردیم و در واقع تهدید را به فرصت تبدیل کردیم، ابراز داشت: غرب که راهبردش مقابله با ما است دید با این ملت نمی‌توان جنگید، بنابراین تاکتیک را عوض کرد و از جنبه تهاجم فرهنگی، جنگ اقتصادی و نفوذ وارد شد و در صورت نیاز به جنگ نیابتی روی می‌آورد، لذا از یک جنگ غیرنظامی ترکیبی استفاده می‌کند.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در نیروهای مسلح امثال شهید شفیع زاده وضعیت رها نکردند و نقص‌های تسلیحاتی را برطرف کردند خاطرنشان کرد: هر روز شاهد رونمایی از موشک جدیدی هستیم که تنها بخشی از موفقیت‌ها را رسانه‌ای می‌کنیم. ایرانی‌ها با همان روحیه جهادی و انقلابی دوران دفاع مقدس پای کار ایستادند و گفتند باید قدرتمند شویم و امروز تصادفی نیست که به فناوری‌های پیچیده موشکی دست می‌یابیم و در تراز جهانی جزو چند کشور نخستیم و یا در پهبادها امروز در تراز جهانی و نه منطقه‌ای رتبه‌های نخست را در اختیار داریم.

مدیریت ما در اقتصاد غیرجهادی است

وی با بیان اینکه مدیریت ما در اقتصاد غیر جهادی است و عقب افتادگی کشور هم از حوزه مدیران غیرجهادی است، گفت: امروز موشک به نماد تبدیل شده، در همه حوزه‌های دریایی، هوایی و زمینی موفقیت داریم و جوانان انقلابی وجهادی زیادی در حال فعالیت هستند ولی چرا در بخش‌های غیر نظامی نتوانستیم آنچنان که انتظار داریم مشکلات را برطرف کنیم، به جرات می گویم که حل مشکل اقتصاد و فرهنگ پچیده تر از نظامی نیست و کشور قادر به حل این معضلات است.

برجام اگر قدرت داشت، خودش را حفظ می‌کرد

حاجی‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه برخی می‌گویند برجام سایه جنگ را از سر کشور دور کرد، این دورغ و توهین بزرگی است که برخی دانسته و یا ندانسته آن را تکرار می‌کنند، گفت: برجام اگر خیلی محکم است و قدرت دارد خودش را حفظ کند، نمی‌خواهیم سایه جنگ را دور کند.

فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه در برجام هر روز شاهد تحریم جدید هستیم و هر روز پول‌های جدید ما را مصادره می‌کنند، خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم برجام سایه جنگ را دور کرد، توهین به شهدا، مردم، نیروهای مسلح و… است.

حاجی زاده با تاکید بر اینکه آن چیزی که امروز به عنوان اقتدار نظام است، ناشی از تعاملات سیاسی نیست، تصریح کرد: به مردم آدرس غلط ندهیم، امروز می‌گویند که سایه جنگ را فلان مذاکره از سر کشور دور کرد و آدرس غلط می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه حل مشکل اقتصاد، اشتغال و تولید هزاران برابر ساده‌تر از به دست آوردن فناوری‌های پیچیده نظامی است که تنه به تنه دشمن می زند، تصریح کرد: باید با تکیه بر توان داخلی و مدیریت جهادی مشکلات دشمن را حل کنیم.

ساخت بمب ۱۰ تنی برای ما کاری ندارد

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ما در ایران بمب‌های ۵۰۰ کیلیویی و ۱ تنی و دو تنی داریم و ساخت بمب ۱۰ تنی که آمریکا در افغانستان استفاده کرد برای ما کاری ندارد، افزود: در برابر مادر بمب‌های آمریکا ما پدربمب ها را در اختیار داریم.

وی با اشاره به اینکه برخی سیاسیون ما از اینکه آمریکا چنین بمبی را در افغانستانی که پاسخی در برابر آن نداشت، استفاده کرد، ترسیدند، ابراز داشت: روش آمریکا این‌گونه است که جرات ورود به میدان را ندارد ولی با ایجاد رعب و وحشت و سروصدا به دنبال ترساندن طرف مقابل است. آمریکایی‌ها این روش را از عثمانی‌ها یاد گرفتند و قمپز و صدا در می‌کنند تا دشمن بترسد. «قمپز» توپ‌هایی در اختیار عثمانی‌ها بود که گلوله نداشت و فقط صدای رعب انگیز در می‌کرد. نباید سیاسیون ما از این صداها بترسند.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه روش دیگر آمریکا برای مرعوب کردن دشمن خود این است که مدام از رسانه‌ها اطلاع می‌دهد که فلان ناو آمریکا و… راه افتاده‌اند و وارد مثلاً خلیج فارس و یا مثلاً نزدیکی کره شمالی شده‌اند، ادامه داد: اکنون شاهدیم که پس از این اقدام، ناوها از کره شمالی بی سر و صدا بر می‌گردند چراکه می‌دانند که در برابر آنها کره شمالی پاسخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این کارها در خلیج فارس برای خلع سلاح شدگان و یا ترسوها بارها تکرار شده است خاطرنشان کرد: ایران کشور دست و پا بسته‌ای نیست و به شدت پاسخ خواهد داد و  آمریکا هم از این واهمه دارد.

قرار نیست آمریکا بدون هزینه از منطقه بیرون برود

فرمانده هوافضای سپاه  نمونه‌هایی از تبدیل تهدید به فرصت را در کشور مورد اشاره قرار داد و گفت: پایگاه‌های آمریکایی در دور و اطراف ایران درست است که تهدید محسوب می‌شود ولی این را به فرصت تبدیل کردیم. امروز کلکسیونی از انواع پهبادهای آمریکایی را در اختیار داریم، آن‌ها را هدیه نداده بودند بلکه غنیمت ما بود و از حلقوم آمریکا بیرون کشیدیم و امروز یکی از برترین‌های حوزه هواپیماهای بدون سرنشین پهبادی در جهان هستیم.

وی تاکید کرد: قرار نیست آمریکا بدون هزینه از این منطقه بیرون بروند، همان‌گونه که در حوزه نظامی این‌گونه برخورد کردیم باید در حوزه غیرنظامی هم اجازه برداشتن پول‌های این ملت را ندهیم. در حوزه غیر نظامی پول‌های ما را مصادره کرده و تحریم و تحقیر می‌کنند بنابراین باید مسئولان نترس داشته باشیم تا در برابر چنین اقداماتی پاسخ درخوری داشته باشند و اجازه تکرار چنین کارهایی را ندهند.

اگر نگاه ما به غرب باشد باید همیشه کاسه گدایی به دست بگیریم

سردار حاجی زاده با اشاره به اینکه باید از جنس شهید باکری‌های و شفیع زاده‌ها باشیم وگرنه روز به روز سرافکنده می‌شویم، ادامه داد: با درک درست از شرایط باید ببینیم چرا در جنگ پیروز شدیم ولی در اقتصاد مشکل داریم؟ در سایه دفاع مقدس دستیابی به فناوری‌های روز میسر شد.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه اگر نگاه ما به غرب باشد باید همیشه کاسه گدایی به دست بگیریم، ابراز داشت: اگر دائماً عقب‌نشینی کنیم، در این صورت تحریم‌ها افزایش یافته و باید فناوری‌های روز خود را تعطیل کنیم و در نهایت فرش قرمز برای آمریکایی‌ها پهن کنیم بنابراین باید مسئولانی شجاع و نترس و جهادی داشته باشیم تا در عرصه‌های غیرنظامی همچون نظامی پیشتاز در دنیا باشیم.

منبع: تسنیم

  1. محمد

    واقعا کار این سردار درسته کاشکی ساستمدار های ما هم روحیه ایشون رو داشتن

    • HOSSEIN

      اره تمام حرف هاش کاملا درسته من موندم اینارو ی بچه ی ۱۲ ساله میفهمه چرا تو مغز نخودیه این دولت اطرفیانش نرفت واقعا

  2. فراز

    آخه یکی نیست به این ها بگه بر فرض گیرم شما بمب ۱۰ تنی هم تونستی بسازی مگه هواپیما یا موشکی داری که بتونه بمبی با این وزن رو حمل بکنه یا حتما می خوای بذاری رو کولت ببری بندازی رو حدف

    • مصطفی

      آقا فراز عزیز
      برای پرتاب همچین بمبهایی الزاما نیاز به بمب افکنهای غول پیکری مثل B52 و … نیست و از هواپیماهای ترابری مثل C130 هم میشه استفاده کرد.

      • فراز

        آقا مصطفی عزیز
        بله میشه با c130 حمل کرد ولی مشکل اینجاست که در صورت جنگ احتمالی با آمریکا شما فکر می کنی که یک هواپیمای c130 به اون بزرگی و سرعت کم می تونه برای مثال تا پایگاه هوایی آمریکا در عربستان پرواز بکنه؟ بدون شک این هواپیما قبل از اینکه حتی بتونه از حریم هوایی ایران خارج بشه ساقط خواهد شد چرا چون آمریکایی ها در هر جنگی اولین اقدامی که انجام میدن پدافند هوایی و هچنین توان هوایی طرف مقابل رو از کار میندازن و به اصطلاح آسمان کشور مقابلشون رو پرواز ممنوع می کننن و بعد به قول شما هواپیماهای سنگین و بزرگی مثل B52 میتونن بدون اینکه کسی بتونه مشکلی براشون ایجاد بکنه تا هر نقطه ای در آسمان طرف مقابل پرواز بکنن و بمب هاشون رو دلیوری بکنن پس اصولا داشتن همچین بمب های سنگینی برای کشوری که ابزار استفادش رو نداره کاملا بی مفهوم و غیرمنطقی هست

        • علی

          البته ما نیازی به مادر و پدر بمبها نداریم .این به قدرت طلبی و ترس امریکاو روسیه برمیگرده ولی پدافند ما هم اونجور که شما تصور کردید دست و پا بسته نیس.بالاخره ما هم میتونیم پوشش هوایی مناسب رو برا c130 فراهم کرده تا بتونه ماموریت خودش رو انجام بده

        • مصطفی

          آقا فراز عزیز
          فرمایش شما متین ولی استفاده از این بمبها ( که بیشتر نمایشی هستن تا کارآمد ) و همینطور هواپیمای C130 بیشتر برای آسمانهای بی دفاع مثل همین مورد آخر یعنی افغانستان کارآمد هستن چون طبق فرمایش خودتون هم C130 و هم بمب مورد استفاده در مقابل پدافند هوایی به شدت آسیب پذیر هستند.
          در مورد منطقه پرواز ممنوع در آسمان ایران هم به نظر بنده به دلیل گستردگی ایران ، پیچیدگی و تنوع سامانه پدافندی و راداری و … نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری کار ساده ای پیش رو نخواهد داشت.
          در مورد پایگاه های آمریکا در کشورهای مجاور هم فکر نمیکنم با وجود موشکهای دوربرد در مدلهای مختلف و تعداد بالا نیازی به استفاده از بمب باشه !!!
          که در صورت استفاده از تعداد بالای موشک کار زیادی از دست سامانه های پدافندی مثل پاتریوت و غیره برنمیاد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.