×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1913328 - شلیک موشک زلزال ۲ ارتش یمن به مواضع نظامیان سعودی

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از المیادین، یک منبع نظامی گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، حمله مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور به سمت پادگان خالد بن الولید در بخش مَوزَع در جنوب غرب استان تعز را دفع کردند که در پی این حمله ده‌ها تن از مزدوران کشته و یا زخمی شده و ۴ خودروی نظامی آن‌ها نیز منهدم شد.

وی افزود که مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی و منصور هادی از چند روز قبل برای تصرف پادگان خالد بن الولید و قطع جاده‌ای که دو استان الحدیده و تعز را به هم مرتبط می‌کند، چندین حمله گسترده انجام داده‌اند، اما تمام تلاش‌های آن‌ها تاکنون به فضل دفاع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی، ناکام مانده است.

همزمان با این تحول، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواضع مزدوران منصور هادی در منطقه راهبردی کهبوب واقع بین دو استان تعز و لحج را هدف حملات موشکی خود قرار دادند. این در حالی است که درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش یمن و مزدوران منصور هادی در اطراف پادگان التشریفات و محله الدعوه در شرق شهر تعز از سرگرفته شد و در پی این درگیری‌ها شماری از نیروهای دو طرف کشته و یا زخمی شدند.

در پی دفع دو حمله همزمان مزدوران منصور هادی به سمت کوه الاحمر در شمال شرق بخش المُُتون در شمال استان الجوف، شماری از آن‌ها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

از سوی دیگر سه تن از مزدوران منصور هادی به ضرب گلوله تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در تپه المطار در بخش صِراوح در غرب استان مارب در شمال شرق این کشور از پای در آمدند. تکتیراندازان ارتش یمن همچنین دو نظامی سعودی را در پایگاه الفریضه در جیزان از پای در آوردند. 

همزمان با این تحول، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی منطقه مرزی الخوبه در جیزان را بمباران کردند.

وزارت دفاع یمن از کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان سعودی در پی حمله توپخانه‌ای نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور به مواضع آن‌ها در پایگاه مَلحَمه در جیزان خبر داد.

یگان موشکی و توپخانه‌ای ارتش یمن همچنین مواضع نظامیان سعودی در پایگاه‌های الجربه، عرابه، الثویله در عسیر را در هم کوبید.

نیروهای یمنی همچنین با موشک‌های کاتیوشا و گلوله‌های توپ پایگاه السدیس، پادگان الاسناد  و مواضع نظامیان سعودی در رشته‌کوه‌های واقع در پشت پایگاه الطلعه در جیزان را هدف قرار دادند.

پایگاه العُش، السُُدیس، و مراکز تجمع نظامیان سعودی در پایگاه الحُُمر، و مدرسه الزّور در نجران نیز هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفت.

رسانه‌های یمنی از شلیک یک فروند موشک زلزال ۲ به سمت مراکز تجمع ارتش سعودی در گذرگاه علب در عسیر خبر دادند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که در پی این تجاوز، هزاران شهروند بیگناه یمنی جان خود را از دست داده و میلیون‌ها تن نیز آواره شدند.

منبع: فارس

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.