×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1876458 - داعش ۸ عنصر امنیتی خود را اعدام کرد

به گزارش میلیتاری نیوز، نیروهای پلیس فدرال روز یکشنبه با پیشروی های جدید در بخش غربی موصل، کنترل محلات و خیابان های اطراف مناره الحدباء در محله موسوم به 'موصل قدیم' را به دست گرفتند و گزارش های رسیده حاکی است که داعش تعدادی از عناصر امنیتی خود را در این بخش شهر به اتهام خیانت اعدام کرده است.

سپهبد رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای تحت امر وی سحرگاه امروز در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند تا عمق ۲۰۰ متری منطقه موسوم به 'موصل قدیم' در بخش غربی این شهر نفوذ کنند.
وی افزود: هم اکنون تک تیراندازهای پلیس بر روی پشت بام های این منطقه مستقر شده و کنترل کوچه ها و خیابان های اطراف مناره تاریخی 'الحدباء ' را به دست گرفته اند.
در همین حال، منابع خبری به السومریه نیوز گفته اند که گروه تروریستی داعش بامداد یکشنبه ۸ تن از عناصر امنیتی خود را به اتهام خیانت و همکاری با نیروهای عراق اعدام کرده است.
براساس این گزارش، یکی از معدومان، ابوعبدالرحمان الحیالی مسئول سیستم امنیتی داعش در بخش غربی موصل بوده است.
دادگاه به اصطلاح شرعی داعش این احکام را پس از آن صادر کرد که بالگردهای عراق طی روزهای گذشته موفق شدند یک منزل مسکونی در بخش غربی را هدف قرار دهند که در آن تعداد زیادی از فرماندهان داعش تجمع کرده بودند.

عملیات نیروهای مسلح عراق برای بازپس گیری بخش غربی موصل از ۱۹ فوریه سال جاری میلادی و با فرمان حیدرالعبادی نخست وزیر عراق شروع شد که طی هفته های اول نیروهای عراقی با سرعت بخش های بزرگی از ساحل غربی دجله در موصل را آزاد کردند، اما از یک ماه پیش روند پیشروی ها به شدت کند شده و پیشروی ها بصورت نبردهای خیابانی و کوچه به کوچه در جریان است.

مقام های عراقی می گویند ، دلیل کند شدن عملیات، مراقبت و محافظت از جان شهروندان غیر نظامی است، بویژه پس از آنکه جنگنده های آمریکایی با بمباران دو منزل مسکونی در غرب موصل،۲۰۰ غیر نظامی را به قتل رساندند.
منبع: ایرنا

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.