×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

در تصویر دو فروند Mirage-2000N را مشاهده میکنید که به موشک کروز اتمی ASMP-A و مخازن سوخت اضافی مجهز شده است. این موشک ۵۰۰ کیلومتر برد و به مدد موتور رمجت خود ۳ ماخ سرعت دارد و یک کلاهک اتمی با قدرت متغیر حمل میکند.

photo 2017 04 15 23 15 22 - جنگنده میراژ Mirage-2000N مخصوص حملات اتمی

این موشک در دکترین اتمی فرانسه به عنوان آخرین مرحله قبل از انجام حملات اتمی استفاده میشود. درواقع این موشک هشداری برای انجام حمله اتمی است و وقتی فرانسه بخواهد به کشوری هشدار بدهد که در انجام حمله اتمی جدی است ، از این موشک استفاده میکند. کلاهک این موشک دارای قدرت انفجار متغیر است. در زمان هشدار معمولا قدرت انفجاری کلاهک بر روی ۵ کیلوتن تنظیم میشود و یک انفجار کوچک ترتیب داده میشود تا هشدار لازم به دشمن داده شود. اما در صورت نیاز ، کلاهک این موشک توانایی انفجار با قدرت ۳۰۰ کیلوتن را هم دارد. یعنی ۲۰ برابر بمبی که در هیروشیما منفجر شد.

جنگنده Mirage-2000N نیز مدل مخصوص جنگنده میراژ ۲۰۰۰ است که برای انجام حملات سنگین اتمی بهینه سازی شده است. نیروی هوایی فرانسه درحال حاضر ۷۵ فروند از این جنگنده ها را در اختیار دارد که البته یگان هایی که این جنگنده ها را در اختیار دارند ، مستقیما از مقامات سیاسی فرانسه دستور میگیرند ، نه از سران و فرماندهان نیروی هوایی. این جنگنده ها دارای بدنه و الکترونیک و تجهیزات جانبی محافظت شده در برابر انفجارهای هسته ای میباشند و تجهیزات و سیستمهای این جنگنده ها به گونه ای طراحی و محافظت شده اند که حملات اتمی باعث صدمه دیدن آنها نمی شود. حتی اگر این جنگنده ها در فاصله کمی از انفجار هسته ای قرار بگیرند ، باز هم آسیبی به خلبان ها و جنگنده ها وارد نمی آید.

نیروی هوایی فرانسه درحال جایگزینی این جنگنده ها با نمونه مخصوص حملات اتمی جنگنده رافال میباشد.

تصویری دیگر از Mirage-2000N یا مدل مخصوص حملات اتمی میراژ ۲۰۰۰ مجهز به موشک کروز اتمی ASMP-A

حرف N در نام جنگنده نشانگر Nuclear یا اتمی بودن آن است.

photo 2017 04 15 23 16 55 - جنگنده میراژ Mirage-2000N مخصوص حملات اتمی

این جنگنده دو سرنشینه است و به منظور افزایش اثربخشی حملات اتمی ، این مدل از میراژ ۲۰۰۰ دو سرنشینه انخاب شده است.

در تصویر یک جنگنده رافال مخصوص حملات اتمی را به همراه دو فروند میراژ ۲۰۰۰ مخصوص حملات اتمی مشاهده میکنید. جنگنده میراژ ۲۰۰۰ که نزدیکتر است و رنگ آمیزی خاصی هم دارد ، جنگنده Mirage-2000N Ramex Delta نام دارد. این جنگنده همان مدل ان میراژ ۲۰۰۰ است. اما به شکلی خاص شبیه پرچم آمریکا و روسیه رنگ آمیزی شده است. خدمه جنگنده های Mirage-2000N در نیروی هوایی فرانسه دارای بالاترین میزان آموزش و تمرین هستند. این افراد به طور مداوم تمرین میکنند و آمادگی رزمی خود را برای نبردهای اتمی حفظ میکنند. از این رو یکی از این میراژ ۲۰۰۰ ان های نیروی هوایی به این شکل رنگ آمیزی شده است تا در تمرینات خدمه این جنگنده ها ، نقش جنگنده متجاوز دشمن را ایفا کند. خدمه جنگنده های حملات اتمی فرانسه در تمرینات خود میبایست از سد این جنگنده عبور کرده و سپس اقدام به حمله اتمی کنند تا شرایط میدان نبرد به شکل واقعی تری شبیه سازی شده باشد. البته توجه کنید که جنگنده رامکس دلتا توانایی کامل رزمی و انجام حملات اتمی را دارد. ولی در نیروی هوایی فرانسه نقش جنگنده متجاوز دشمن برای واقعی تر شدن هر چه بیشتر تمرین را ایفا میکند.

photo 2017 04 15 23 18 28 - جنگنده میراژ Mirage-2000N مخصوص حملات اتمی

جنگنده Mirage-2000N Ramex Delta

در تصویر جنگنده Mirage-2000D را مشاهده میکنید. مدل دی میراژ ۲۰۰۰ مدل مخصوص این جنگنده برای انجام حملات زمینی و سطحی است. در مجموع این مدل نمونه تهاجمی شده ای از میراژ ۲۰۰۰ است. این مدل از میراژ ۲۰۰۰ مجهز به رادار با قابلیت نقشه برداری از سطح زمین و تعقیب ناهمواری های زمین و مجهز به سامانه جلونگر فروسرخ است. در واقع این مدل میراژ ۲۰۰۰ چیزی شبیه به استرایک ایگل یا سوفا مجهز به پاد لانتیرن میباشد. بدین ترتیب میراژ دوهزار دی میتواند در تاریکی مطلق شبانه در بسیار ارتفاع پست و نزدیک به سطح زمین پرواز کرده و به عمق خاک دشمن حمله کند. این مدل این جنگنده توانایی حملات دقیق و عمقی و پشتیبانی نزدیک هوایی را بخوبی دارا میباشد.

مدل ان یا همان مدل مخصوص حملات اتمی این جنگنده در واقع همین مدل دی این جنگنده است که برای حملات زمینی بهینه شده است. با این تفاوت که بدنه و سیستم های داخلی مدل ان به منظور مقاومت در برابر انفجارهای هسته ای ، مقاوم سازی شده است. توجه کنید که وقتی یک انفجار هسته ای رخ میدهد ، تشعشعات هسته ای آن باعث از کار افتادن و سوختن سیم ها و تجهیزات الکترونیکی میشود.

photo 2017 04 15 23 19 56 - جنگنده میراژ Mirage-2000N مخصوص حملات اتمی

مثلا اگر یک جنگنده در نزدیکی یک انفجار اتمی قرار بگیرد ، تشعشعات هسته ای باعث ذوب شدن سیم کشی های جنگنده و تجهیزات الکترونیکی آن و در نهایت باعث سقوط آن میشود. اما در جنگنده Mirage-2000N که مدل مخصوص حملات اتمی این جنگنده است ، در قسمت محل قرار گیری تجهیزات الکترونیکی از عایق ها و پوشش های مخصوصی برای محافظت تجهیزات الکترونیکی در برابر انفجارهای هسته ای در نظر گرفته شده است. همچنین از سیم های مخصوص با عایق نسوز و ضدتشعشعات هسته ای برای سیم کشی جنگنده استفاده شده است. کابین خلبان و کمک او نیز بوسیله صفحات زرهی مخصوص در برابر تشعشعات هسته ای عایق شده است و خلبان و کمک او را در برابر حملات اتمی و تشعشعات هسته ای آن محافظت میکند. یک جنگنده Mirage-2000N میتواند با خیالی آسوده و بدون نگرانی در فاصله کمتر از یک کیلومتری از انفجار هسته ای براحتی پرواز کند. بدون آنکه نگران از دست رفتن جنگنده خود و یا نفوذ تشعشعات هسته ای به داخل کابین خود باشد.

علی محمدی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.