×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1883169 - سردار دهقان: آمریکا بداند درصورت تکرار حمله به سوریه اقدامات آنان بی پاسخ نخواهد ماند

به گزارش میلیتاری نیوز، در گفتگوی تلفنی عصر روز سه شنبه سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و سرگئی شویگو وزیر دفاع جمهوری فدراسیون روسیه، طرفین ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و تحولات میدانی سوریه، بر همکاری و تلاش بیشتر برای وارد کردن ضربات قاطع و کوبنده تر بر تروریست ها تأکید کردند.

سردار دهقان در این گفتگوی تلفنی با اشاره به اقدام تجاوزگرانه آمریکا در حمله به پایگاه هوایی الشعیرات تصریح کرد: این اقدام علاوه بر اینکه بر خلاف تمام موازین حقوق بین المللی و تجاوز آشکار به یک کشور مستقل است به منظور بازیابی و تقویت روحیه شکست خورده تروریست ها در سوریه صورت گرفت.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تلاش برای بازسازی چهره مخدوش ترامپ در صحنه سیاسی آمریکا و انحراف افکار عمومی از مشکلات داخلی را از دیگر اهداف حمله آمریکا به سوریه برشمرد.
دهقان با بیان اینکه آمریکا برای جبران شکست تروریست ها در منطقه در حال اجرای سناریوی مشکوک و خطرناک به منظور ایجاد اجماع علیه دولت قانونی سوریه و توجیه حضور نظامی خود در منطقه است، تأکید کرد: حاکمان جدید آمریکا با این اقدام نشان دادند که نه راستگو هستند و نه صادق و علیرغم ادعاهای مطرح شده در کمپین انتخاباتی خود نه تنها با تروریست ها مبارزه نمی کنند بلکه در راستای انسجام و تقویت روحیه تروریست ها و حامیان آنان گام بر می دارند و به جای بمباران تروریست ها نیروهای مسلح و ملت سوریه را بمباران می کنند.

دهقان همچنین اظهار داشت: باید تروریست ها بفهمند که نمی توانند بیش از این به حیات جنایتکارانه خود ادامه دهند و آمریکایی ها نیز در صورت تکرار اینگونه اقدامات بایستی هزینه های سنگینی بپردازند و بدانند اقدامات آنان بی پاسخ نخواهد ماند.
وی در پایان تأکید کرد: جبهه مقاومت با توانایی عزم و اراده جدی به اقدامات ضد تروریستی به رغم خواسته آمریکا ادامه خواهد داد.
سرگئی شویگو وزیر دفاع جمهوری فدراسیون روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی با تأیید اظهارات وزیر دفاع کشورمان بر ضرورت تقویت هرچه سریعتر ارتش و نیروهای مردمی سوریه در جنگ با تروریسم تأکید کرد و گفت: روسیه مصمم است با استفاده از ظرفیت های خود در حوزه های سیاسی و نظامی ضربات قاطع و کوبنده تری به تروریست ها وارد کرده و عرصه را بر آنان و حامیانشان تنگ تر کند.

منبع: فارس

  1. مهران

    ???????? روسیه: اگر امریکا دوباره به سوریه حمله کند مقابله نمی کنیم

    ولادیمیر جباروف عضو کمیسیون امور بین الملل پارلمان روسیه:
    اگر آمریکا دوباره به سوریه حمله کند از ارتش روسیه برای مقابله با موشک های امریکا استفاده نخواهیم کرد !

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.