×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1902567 - تاکید ایران و عمان بر گسترش همکاری های نظامی

به گزارش میلیتاری نیوز، در این دیدار که روز یکشنبه انجام شد، دو طرف در خصوص توسعه تعاملات حوزه دریایی، برگزاری رزمایش‌های مشترک و مسائل دو جنبه تبادل نظر و بر گسترش همکاری نظامی تاکید کردند.

معاون عملیات و برنامه ریزی ستاد کل نیروهای مسلح عمان اظهار داشت: روابط دو کشور تاریخی بوده و کمیته مشترک دوستی نظامی امان و تهران از اهمیت ویژه ای برای عمان برخوردار است.

سردار سرتیپ قدیر نظامی نیز جایگاه نیروهای مسلح دو کشور را به ویژه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز مهم و جهانی توصیف کرد و بر ضرورت حفظ امنیت و ثبات این تنگه با مشارکت نیروهای مسلح ایران و عمان تاکید کرد.

امیر دریادار «حسین آزاد» فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) نیز اظهار داشت: با توجه به جایگاه دریای جنوب و اقیانوس هند در عرصه اقتصاد دریایی و گستردگی تردد کشتی های تجاری و نفت‌کش‌ها، تامین امنیت این منطقه نیازمند ایمنی و امداد و نجات است.

وی اظهار کرد: در همین راستا نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و دولت مسلمان و همسایه عمان رزمایش مشترک امداد و نجات را طراحی و اجرا می کنند.فرمانده منطقه یکم امامت نداجا افزود: امسال این تمرین مشترک به میزبانی عمان در حوزه دریای جنوب و شمال اقیانوس هند با شرکت یگانهایی از عمان و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان انجام می شود.

وی تصریح کرد: در این تمرین مشترک ناو پشتیبانی و بالگرد بر لاوان، یک فروند بالگرد SH3D و ناو موشک انداز فراخن به استعداد تقریبی ۱۰۰۰ نفر به مدت یک هفته عازم ماموریت شدند.

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.