×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تصویری از شناور آدمیرال گوروشکف و نمونه دوم کاساتونف در پشت که امسال به ناوگان روسیه اضافه میشود.

photo 2017 navy - ناوهای آدمیرال گوروشکف و کاساتونف امسال به ناوگان روسیه اضافه می شود

روسها قرار بود ۶ شناور از این کلاس را تا سال ۲۰۲۰ دریافت کنند. موردی که تا ۲۰۲۵ بعید است.

این شناور ها از نظر راداری و سیستم های تسلیحاتی و جنگ الکترونیکی بسیار توانمند هستند و بعد از فروپاشی شوروی از تولیداتی به حساب می آیند که با رویکرد به طراحی های روز جهانی طراحی شده اند.

میتوان گفت دریچه ای به تفکرات جدید نیروی دریایی روسیه بعد از شوروی میباشند که از گرایش به شناور های بزرگ و سنگین به سمت شناور های سبک و سیستم های پیشرفته تمایل یافته اند.
به جهت فشار مالی و کمبود منابع شناور های کوچکتر با تسلیحات دور برد برای نیروی دریایی روسیه دارای بازده بیشتر میباشد.

اما متاسفانه همین کمبود منابع مالی گریبان تمام طرح های این نیرو را میگیرد و در بعضی موارد و با باقی ماندن بعضی از صنایع شوروی در کشور های اقماری امروزه بر گریبان نیروی دریایی این کشور فشار مضاعف وارد میکند، که از آن جمله میتوان به تولید موتور های توربینی دریایی اشاره کرد که روسیه از اکراین وارد میکرد.

فائق آمدن به این مشکلات تماما نیاز به منابع مالی فراوان دارد تا در بخش های مختلف R&D این کشور هزینه شود، منتهی نبود این منابع در بلند مدت یا باعث ایجاد شکاف تکنولوژیک در سطح برخی از تولیدات این کشور میشود و یا تعداد تجهیزات این نیرو را برای دفاع از مرزهای گسترده آبی این کشور با کمبود دچار خواهد کرد.

 

, ناو آدمیرال کوزنتسف , ناو آدمیرال , ناو آدمیرال کوزنتسوف , ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسف , ناو ادمیرال کوزنتسو , ناو هواپیمابر آدمیرال , ناو وتسی آدمیرال کولاکوف , ناو هواپیما بر آدمیرال , رزم ناو ادمیرال , ناو ادمیرال کوزنتسوف , ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف ,  ناو روسیه , ناو روسی , ناو روسیه به سوریه , ناو روسیه در سوریه , ناو روسیه در خلیج فارس , ناو روسیه در ایران , ناو روسی در خلیج فارس , ناو روسی در بندر انزلی , ناو روسی ترکیه , ناو روسی در ترکیه , ناو روسی انزلی , ناو

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.