×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1877758 - رزمایش سه کشور ضد کره شمالی

به گزارش میلیتاری نیوز، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد: آمریکا، ژاپن و کره جنوبی، امروز دوشنبه مانور دریایی مشترکی را با هدف مقابله با تهدید موشکی زیردریایی های کره شمالی آغاز کرده اند.

این مانور در حالی برگزار شده است که نگرانی‌ها نسبت به برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی افزایش یافته است. کره شمالی برای دستیابی به موشک های دوربردی که قادر به هدف قراردادن خاک آمریکا باشد، تلاش زیادی را آغاز کرده است. کره شمالی تاکنون ۵ آزمایش اتمی انجام داده که ۲ آزمایش طی سال گذشته صورت گرفته است.

در این مانور ۳ روزه بیش از ۸۰۰ نیروی نظامی حضور دارند. این در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در سخنانی هشدار داده است که آمریکا حاضر است برای حل و فصل مساله اتمی کره شمالی به طور یکجانبه اقدام کند، اگر چین نشان دهد که تمایلی برای کمک کردن در این مساله ندارد.

مقام های آمریکایی همچنین اعلام کرده‌اند که واشنگتن بررسی گزینه های مربوط به مقابله با تهدیدات موشکی و اتمی کره شمالی را به پایان رسانده است.

این مانور در سواحل جنوبی کره جنوبی نزدیک به ژاپن برگزار شده است. چندین فروند ناوشکن و بالگرد در این جنگ ضد زیردریایی شرکت دارند.

شلیک چندین فروند موشک بالستیک توسط کره شمالی طی ماه های اخیر موجب تشدید تنش در منطقه شده است. برخی گزارش ها نشان می دهد که کره شمالی برای انجام یک آزمایش اتمی دیگر آماده می شود.

کره شمالی اخیرا ۴ فروند موشک بالستیک به سوی دریای ژاپن شلیک کرده که این اقدام در واکنش به مانور نظامی تمام عیار آمریکا و کره جنوبی بوده است.

مقام های آمریکایی نیز اعلام کردند کره شمالی به تازگی یک موتور موشک را آزمایش کرده است که احتمالا بخشی از برنامه این کشور برای توسعه و ساخت موشک بالستیک خواهد بود.

منبع: تسنیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.