×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1884692 - روسیه: ترکیه خریدار جدی اس۴۰۰ است

به گزارش میلیتاری نیوز، سرگئی چمزوف امروز (سه شنبه) در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت: ترکیه آمادگی دارد در صورت دریافت وام از روسیه، سامانه های پدافند موشکی اس-۴۰۰ خریداری کند.

وی افزود: وزارت دارایی روسیه با ترکیه مذاکره می کند و براساس امضای موافقت نامه مربوطه در مورد میزان وام پرداختی به این کشور تصمیم گیری خواهد شد و پس از آن برای تحویل اس۴۰۰ به آنکارا قرارداد امضا می شود.

فکری ایشیک وزیر دفاع ترکیه چندی پیش از مذاکره با روسیه برای خرید احتمالی سامانه پدافند موشکی اس۴۰۰ خبر داده بود.به گزارش رسانه ها، وزیر دفاع ترکیه همچنین اعلام کرده که موضع روسیه در این باره تا کنون مثبت بوده است.

الکساندر فومین رئیس سازمان همکاری های فنی نظامی روسیه نیز چندی پیش با اشاره به این موضوع از قرار گرفتن آن در دستور کار نشست کمیسیون مشترک دولتی همکاری های روسیه و ترکیه خبر داد.

قرارداد فروش سامانه روسی اس-۴۰۰ تاکنون فقط با چین امضا شده است و هند هم برای خرید این سامانه ها در حال مذاکره با مسکو است.چندی پیش هم ولادیمیر کوژین دستیار امور همکاری های نظامی و فنی رئیس جمهوری روسیه نیز اعلام کرد کشورهای زیادی علاقه مند خرید این جنگ افزار هستند.

اما با توجه به عضویت ترکیه در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به ویژه حضور گسترده و همیشگی نظامیان آمریکایی در پایگاه هوایی اینجرلیک، مهمترین مساله احتمال دستیابی غرب به فناوری جنگ افزار پیشرفته اس-۴۰۰ است که براساس گزارش ها از نوع پاتریوت ساخت آمریکا هم برتر است.

اس ۴۰۰ با توان شلیک همزمان ۷۲ موشک و نابودی اهداف تاکتیکی و بالستیکی از پنج تا ۶۰ کیلومتر فاصله و دو تا ۲۷ کیلومتر ارتفاع از پیشرفته ترین سامانه های دفاعی در جهان شناخته می شود که توان نابود سازی اهداف آئرودینامیکی را در فاصله ۳ تا ۲۵۰ کیلومتری با ارتفاع از ۱۰۰ متر تا ۲۷ کیلومتر را دارد.

این سامانه متحرک زمین به هوا که در طول هشت دقیقه از حرکت به حالت استقرار و آماده باش شلیک می رسد، برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن مانند هواپیماهای پارازیت انداز، شناسایی و جاسوسی، راهبردی، بمب افکن و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر جنگ افزارهای پیشرفته کاربرد دارد.

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.