×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1881780 - واکنش سردار سنایی به ادعای احداث پایگاه نظامی ایران در لاذقیه

به گزارش میلیتاری نیوز، سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره ادعاهای برخی رسانه های بیگانه درباره احتمال احداث پایگاه نظامی ایران در استان لاذقیه عنوان داشت: این‌ها جنجال رسانه‌ای است و می‌خواهند تحولات سوریه را مدیریت کنند.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: رسانه‌ها می‌خواهند با این گونه ادعاها ایران را متهم به حضور دائمی در یک کشور اسلامی کرده و استقرار نیروهای آمریکایی را در سوریه توجیه کنند.

وی افزود: حضور ما در سوریه مستشاری است که با درخواست دولت این کشور صورت گرفته و دنبال پایگاه نظامی در استان لاذقیه سوریه نیستیم و این‌ها فضاسازی برای تحریک کشورهای منطقه و ایجاد اختلاف است.

معاون سیاسی سپاه در رابطه با اهمیت راهبردی استان لاذقیه گفت: استان لاذقیه به دلیل اینکه مشرف به مدیترانه است و از استان‌های غربی کشور سوریه به حساب می‌آید، در آنجا روس‌ها پایگاه دارند.

سردار سنایی راد ادامه داد: تکفیری‌ها اصرار داشتند که آنجا را بگیرند تا راهی به سمت مدیترانه و غرب باز کنند که از حالت انزوا در بیایند و به آب‌های بین‌المللی دسترسی داشته باشند که از این جهت استان لاذقیه اهمیت دارد.

وی افزود: لاذقیه نسبت به برخی استان‌ها از جمله “تدمر” اهمیت راهبردی بالاتری دارد.

Source: تسنیم

  1. اخبار حوادث

    اخبار جهانی ، بهترین و جامعترین سیستم جمع آوری خبر فارسی و قویترین موتور
    جستجوی خبر و جستجوگر هوشمند خبر
    اخبار جهان ، با ما از همه چیز باخبر شوید ، اخبار جهانی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.