×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2090927 451 - آشتی نظامی اندونزی و استرالیابه گزارش میلیتاری نیوز، مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا این اطلاعیه را در حالی که در کنار جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی ایستاده بود، اعلام کرد.

ترنبول در کنفرانسی خبری در سیدنی گفت: رئیس‌جمهور اندونزی و من با ازسرگیری کامل همکاری‌های دفاعی و تبادلات و فعالیت‌های آموزشی موافقت کردیم.

ویدودو روز شنبه برای نخستین بار به عنوان رئیس‌جمهور اندونزی وارد استرالیا شد. این سفر وی کمتر از دو ماه پس از آن صورت گرفت که روابط نظامی میان این دو کشور به حالت تعلیق درآمد؛ رویدادی که باعث اختلافات دیپلماتیک جزئی و عذرخواهی از طرف فرمانده ارتش استرالیا شد. همکاری نظامی میان این دو کشور طیف گسترده‌ای دارد و شامل همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم، اقدامات آموزشی مشترک و حفاظت مرزی می‌شود.

این اقلام آموزشی “توهین آمیز” حاکی از آن بود که استان پاپوآی اندونزی باید مستقل شود و ایدئولوژی حاکم بر اندونزی را نیز به تمسخر گرفته بود.

ویدودو در این کنفرانس خبری گفت: هنگامی که هر دو کشور به تمامیت ارضی یکدیگر، اصل عدم مداخله در امور داخلی و ایجاد یک همکاری سودمند احترام بگذارند، روابط مستحکم می‌تواند ایجاد شود.

در حالی که تمرکز اصلی این سفر بر مسائل امنیتی و اقتصادی از جمله نهایی کردن یک توافق تجارت آزاد دوجانبه تا پایان سال جاری میلادی معطوف بود، اما مذاکرات به مسائل گردشگری، امنیت سایبری و روبط اجتماعی نیز کشیده شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.