×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش میلیتاری نیوز، به دنبال اعلام هفته گذشته «سردار حسین دهقان» وزیر دفاع ایران و رونمایی از راکت توپخانه‌ای هدایت شونده «فجر-۵» وبگاه انگلیسی «جینز دیفنس» در تحلیلی نوشت: وزارت دفاع ایران روز ششم فوریه (دوشنبه ۱۸ بهمن) از جنگ‌افزارهای جدیدی رونمایی کرد که راکت هدایت‌شونده ۳۳۳ میلیمتری فجر-۵ قابل توجه‌ترین این سلاح‌هاست.

به نوشته این وبگاه، نسخه اولیه و غیر هدایت‌شونده راکت فجر-۵ که در خدمت نیروهای حزب‌الله و حماس قرار دارد، می‌تواند با ارتقا به نوع هدایت‌شونده حملات دقیق‌تری را تا برد ۷۵ کیلومتر در اسرائیل انجام دهد.

اولین بار در ماه می ۲۰۱۴ و در جریان بازدید آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران از نیروی هوافضای سپاه پاسداران بود که مشخص شد ایران در حال کار بر روی نسخه هدایت‌پذیر فجر-۵ است.

بر اساس این گزارش، نسخه کنونی راکت فجر-۵C که دوشنبه گذشته رونمایی شد، بالک‌های کوچکتریدارد که به دماغه نزدیکتر شده‌اند.

2069975 813 - با فجر-۵ جدید، حملات راکتی حماس و حزب‌الله دقیق‌تر می‌شود

جینز دیفنس نوشت: احتمالا کلاهک این موشک نیز مجددا باز طراحی شده و پشت بخش کنترل و هدایت آن قرار گرفته است.

این رسانه با انتشار تصاویر پرتابگر چهارلوله‌ای راکت فجر-۵ نوشت: این نسخه از پرتابگر راکت فجر-۵C نیز همانند نوع غیر هدایت شونده‌اش دارای سرپوش مخروطی برای محافظت از دماغه‌های بیرونی راکت است.

طول راکت دوربرد فجر ۶٫۵۸ متر و وزن آن ۹۱۵ کیلو است و کلاهک جنگی ۹۰ کیلویی را حمل می‌کند. گفته می‌شود با توجه به افزوده شدن قابلیت هدایت‌پذیری، فجر ۵ اکنون به راکتی نقطه‌زن بدل شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.