×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2061928 619 - بزرگترین ناوشکن آمریکا به کره جنوبی می رود+عکسبه گزارش میلیتاری نیوز، وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد: ژنرال«هری هریس» رئیس واحد فرماندهی پاسیفیک آمریکا از احتمال استقرار ناوشکن کلاس«زاموالت» در جنوب سئول خبر داد.

در گزارش این وزارتخانه آمده است، در دیداری که ماه گذشته بین هریس با نمایندگان کره جنوبی در هاوایی انجام شد، رئیس واحد فرماندهی پاسیفیک پیشنهاد استقرار بزرگترین ناوشکن این کشور در نزدیکی دو جزیره توریستی که در فاصله ۴۱۰ کیلومتری جنوب سئول واقع شده است را ارائه داده بود.

در همین راستا سخنگوی وزارت دفاع سئول گفت: هنوز پیشنهاد رسمی از جانب واشنگتن (ارتش آمریکا) در ارتباط با استقرار ناوشکن کلاس زاموالت به دست ما نرسیده است ولی در صورت ارائه چنین پیشنهادی، ما آن را به صورت جدی بررسی خواهیم کرد.

بنا بر اعلام نیروی دریایی آمریکا، ناوشکن کلاس زاموالت، رادار گریز بوده و با موشک ضد هوایی SM-۶ و موشکهای کروز دوربرد و موشکهای گوناگون ضد زیردریایی تجهیز شده است.
2061963 319 - بزرگترین ناوشکن آمریکا به کره جنوبی می رود+عکس

لازم به ذکر است در دیداری که روز جمعه بین «هان مین کو» و «جیمز ماتیس» وزرای دفاع دو کشور کره جنوبی و آمریکا انجام شد، طرفین در مورد ادامه گفتگوها و همکاری درجهت استقرار تسلیحات استراتژیک آمریکا، با هدف مقابله با تهدیدات موشکی و اتمی پیونگ یانگ توافق کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.