×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2060046 771 - مذاکرات وزیر دفاع ایتالیا با مقامات کویتی
به گزارش میلیتاری نیوز، در مذاکرات وزیر دفاع ایتالیا با محمد الخالد وزیر دفاع کویت راه های تقویت همکاری های نظامی و خرید سلاح کویت از ایتالیا مورد بررسی قرار گرفت.
 
دولت کویت اعلام کرده است تعامل نظامی خود را با ایتالیا، در راستای گسترش همکاری های خود با اعضای سازمان ناتو افزایش خواهد داد .
 
بر اساس توافق مشترک با دولت ایتالیا و سه کشور اروپایی دیگر چند فروند هواپیمای جنگنده ‘یورو فایتر’ را از آنها خریداری خواهد کرد.
 

قرار است سری اول جنگنده های ‘یورو فایتر’ سال ۲۰۲۰ به کویت تحویل داده شود.

دولت کویت که در مقایسه با شرکای خود در حوزه جنوبی خلیج فارس در خرید سلاح هزینه های کمتری می کند، در ماه های اخیر روندی شتابان در این زمینه آغاز کرده و پس از قراردادهای تسلیحاتی با آمریکا و فرانسه، این بار روی به همکاری نظامی با ایتالیا آورده است.
 
بنا بر اعلام سفیر ایتالیا در کویت، نیروی هوایی ایتالیا دوره های نظامی را نیز برای خلبانان کویتی برگزار می کند و دهها خلبان کویتی این دوره ها را پشت سر می گذرانند.
 
فرانسه نیز قراردادی را به ارزش بیش از یک میلیارد یورو با دولت کویت برای فروش ۳۰ فروند بالگرد نظامی به این کشور به امضا رساند.
 

قرارداد فروش بالگردهای کاراکال به کویت بخشی از بسته قراردادهای ۲/۵ میلیارد یورویی است که دو کشور در اکتبر ۲۰۱۵ بر سر آن به توافق دست یافتند. این بسته همچنین شامل خرید خودروهای زرهی سبک فرانسوی و همچنین تعمیر و نگهداری شناورهای گشت زنی کویت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.