×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2051664 357 - پیونگ یانگ درصدد پرتاب موشک میانبرد استبه گزارش میلیتاری نیوز، یک منبع نظامی در وزارت دفاع کره جنوبی گفت: پیونگ یانگ به منظور دستیابی به فناوری های مورد نیاز، به جای موشک دوربرد، موشک قاره پیمای میانبرد (IRBM) پرتاب می کند.

این منبع در ادامه افزود: در حال حاضر هیچ نشان حتمی از سوی کره شمالی برای پرتاب موشک قاره پیمای دور برد (ICBM) مشاهده نمی شود. در عین حال ما تحرکات نظامی پیونگ یانگ را  به دلیل احتمال صدور فرمان پرتاب موشک قاره پیمای دور برد از جانب«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، به دقت زیر نظر داریم.

هفته گذشته نیروهای نظامی سئول و آمریکا، متوجه شدند که پیونگ یانگ در حال استقرار سکوی متحرک پرتاب موشک قاره پیمای دور برد است و این تحرکات نشان از این داشت که احتمال دارد کره شمالی زودتر از زمان مورد گمان، موشک قاره پیمای دور برد را پرتاب کند.

وزارت دفاع کره جنوبی سپس طی گزارشی اعلام کرد که انجام این تحرکات از سوی پیونگ یانگ صرفا در جهت جلب توجه دولت جدید آمریکا و کابینه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بوده است.

گفتنی است که طی سال گذشته و در بین ماههای  آوریل و اکتبر، پیونگ یانگ اقدام به آزمایش و پرتاب ۸ فروند موشک اتمی کرد که فقط یکی از آنها موشک دور برد بود.

لازم به ذکر است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پیام آغازین سال جدید خود، از آمادگی کشورش برای پرتاب موشک قاره پیمای دوربرد که به خاک آمریکا نیز خواهد رسید، خبر داده بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.