×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2018911 243 - تکمیل حوضچه ساخت زیردریایی‎های سنگین در کره شمالی

به گزارش میلیتاری نیوز، اخبار منتشر شده حاکی است که حوضچه مزبور در منطقه «سینپو» در استان «هامکیونگ» در جنوب کره شمالی احداث شده است.

 

در این منطقه پیشتر نیز در زمینه ساخت زیردریایی تلاش هایی صورت می گرفت و از سال ۲۰۱۴ میلادی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خواستار ایجاد یک بخش جدید برای ساخت زیردریایی های ۱۰ هزار تنی شده بود.

 

این حوضچه جدید بر مبنای گزارش روز شنبه خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی ۱۸۰ متر طول و ۲۵ متر عرض دارد.

 

گزارش حاکیست، برخی از مهندسان و متخصصان کره شمالی که پیشتر در حوضچه «چونگ جین» در استان هامکوینگ شمالی این کشور فعالیت می کردند به همراه خانواده های خود به لنگرگاه جدید منتقل شده اند تا در کار ساخت زیردریایی مشارکت کنند.

 

افزون بر این گزارش شده است که کره شمالی در حال ساخت حوضچه های دیگری برای تولید زیردریایی های سه هزار تنی در مناطق «سینپو» و «چونگ جین» است.

 

این خبر در شرایطی منتشر می شود که کره شمالی در سال گذشته میلادی چندین فروند موشک از روی زیردریایی های خود شلیک کرده است.

 

آمریکا و کره جنوبی رهگیری این موشک ها را که بعضا از نوع بالستیک هستند، به دلیل سیار بودن سکوهای پرتاب بسیار دشوار می دانند و از آن با عنوان یک تهدید یاد کرده اند.

 

در همین راستا کره جنوبی نیز مدت هاست برای ساخت زیردریایی های پیشرفته تلاش می کند و همزمان اعلام کرده است برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی، سامانه های دفاع موشکی خود را در اطراف کشور افزایش می دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.