×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2019415 993 - وزیر دفاع ساحل عاج آزاد شد
به گزارش میلیتاری نیوز، سربازان شورشی ساحل عاج به ریچارد دونواهی وزیر دفاع این کشور اجازه دادند تا از خانه ای که آن ها محاصره کرده بودند ؛ خارج شود.
 
بنابر این گزارش ؛ علاوه بر وزیر دفاع ساحل عاج، یک هیات مذاکره کننده دولتی و شماری از نمایندگان ؛ سربازان و روزنامه نگاران از سوی سربازان شورشی به گروگان گرفته شده بودند.
 
پیش تر منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند که نظامیان شورشی ساحل عاج ‘ریچارد دونواهی’ وزیر دفاع این کشور و تعدادی از همراهانش را با حمله به محل حضور وزیر دستگیر کردند.
 
بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، سربازان شورشی توافقی را که ‘آلاسانه اوآتارا’ رئیس جمهوری ساحل پیش تر اعلام کرده بود، کافی ندانستند.
 
این در حالی است که امروز رئیس جمهوری ساحل عاج از توافق با نظامیان شورشی برای پایان بخشیدن به خشونت ها در این کشور خبر داده بود.
 
آلاسانه اوآتارا گفته بود که حاضر است حقوق نظامیان این کشور را بالا برده و برای آن ها مسکن تامین کند و امکانات رفاهی آن را افزایش دهد.
 
مخالفان مفاد توافق رئیس جمهوری ساحل عاج را مبهم و نامعلوم عنوان کردند.
 
از روز جمعه گذشته شهر بوآکه صحنه اعتراض سربازان ارتش این کشور بود. این افراد در اعتراض به سطح درامد و دستمزدها با سرپیچی از فرماندهان خود، انبارهای مهمات را اشغال و شروع به تیراندازی کردند.
 
نظامیان خشمگین از زمان مستقر شدن در ورودی های مهم این شهر، کنترل آن را که حدود نیم میلیون نفر جمعیت دارد به دست گرفته اند.
 
بوآکه محل استقرار شورشیانی بود که از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۱ کنترل نیمه شمالی این کشور را در دست داشتند.
 
ساحل عاج بزرگترین تولیدکننده کاکائو است. بهای این کالا پس از حوادث روز جمعه افزایش یافت.
 

ارتش ساحل عاج نیروهای کمکی به این شهر اعزام کرده است اما وزیر دفاع این کشور جمعه شب در بیانیه ای اعلام کرد که دولت آماده شنیدن سخنان سربازان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.