×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

2008785 772 - درخواست مین روبی مجدد قصرشیرین و سوماربه گزارش میلیتاری نیوز، فرهاد تجری با اشاره به اینکه هنوز اخباری از انفجار مین در مناطق مرزی قصرشیرین شنیده می‌شود که گاهی زخمی شدن مردم و خصوصا کودکان و کشاورزان را در پی دارد، اظهار کرد: اگرچه انفجار مین گاها و به ندرت اتفاق می‌افتد، اما همین میزان هم ناگوار است و نباید رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه چند سال قبل شاهد برپایی جشن پاکسازی مین در این مناطق بودیم، گفت: متاسفانه برخورد تبلیغاتی با پاکسازی، عدم دقت کافی و شتاب زدگی باعث شد هنوز هم مواردی از انفجار مین را داشته باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بخشی از موارد مین خنثی نشده را نیز ناشی از ضریب خطای انسانی دانست که اجتناب‌ناپذیر است.

تجری با اشاره به اینکه مین‌گذاری که رژیم بعثی عراق انجام داده تابع هیچ قانونی نظامی نبوده و در مناطق مختلفی پراکنده است، تاکید کرد: به علاوه برخی از مین‌ها به دلیل حوادث طبیعی، رانش زمین، سیلاب و … جابجا شده‌اند و امروز در محدوده زندگی مردم قرار گرفته اند و حادثه می‌آفرینند.

وی معتقد است، بخشی از مین‌های به جا مانده نیز ناشی از تکنولوژی‌های قدیم مین‌زدایی است که در آن زمان شاید دقت کافی نداشته اند.

نماینده قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب با بیان اینکه وجود مین در مناطقی مانند قصرشیرین و سومار با سرنوشت و زندگی مردم گره خورده و جان مردم را به خطر می‌اندازد، افزود: مردم از انفجارهایی که گاها رخ می‌دهد و زندگی آنها را تهدید می‌کند، ناراضی هستند.

تجری از پیگیری نمایندگان مجلس ادوار مختلف برای این موضوع یاد کرد و ادامه داد: در این خصوص چند بار به وزیر دفاع وقت تذکر دادم.

وی خواسته کنونی مردم و نمایندگان مجلس را پایش مجدد مناطق مرزی قصرشیرین و سومار دانست و خاطرنشان کرد: در خواست داریم اکنون که تکنولوژی مدرن شده و تجهیزات بهتری وجود دارد، دوباره پایش مجددی در مناطقی که احتمال آلودگی دارند، صورت گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: به علاوه اگر به دلیل تغییرات آب و هوایی هم جابجایی مین رخ داده باشد، در این پایش مشخص خواهد شد.

تجری معتقد است، این کار باید توسط گروه مین‌زدایی وزارت دفاع صورت گیرد تا دیگر جان و امنیت مردم مرزی قصرشیرین به دلیل وجود مین به خطر نیفتد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.