×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1984206 954 - آغاز همکاری ایران و روسیه در ساخت ماهوارهبه گزارش میلیتاری نیوز، محمود واعظی در مراسم اختتامیه سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه گفت: نقشه راه روابط اقتصادی دو کشور ایران و روسیه بعد از چند روز از برگزاری این اجلاس، آماده شده که امروز به امضا می رسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: توافق ما برای ساخت یک ماهواره سنجش از راه دور نهایی شده که سند آن امروز امضا می شود و کار ساخت آن از فردا شروع می شود.

وی با اشاره به ملاقات های متعددی که روسای جمهوری دو کشور با هم داشتند افزود: آخرین این ملاقات ها در جریان اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان در باکو بود که در آن اجلاس تصمیم گرفته شد که با سرعت روابط اقتصادی دو کشور گسترش پیدا کند و تاکید دو رئیس جمهوری بر این بود که اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور بتواند موانع میان دو کشور را برطرف کند و نقشه راهی را برای آینده دو کشور تهیه کند.

رئیس طرف ایرانی اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه با بیان اینکه علاوه بر سند کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه، هشت سند دیگر نیز امضا می شود، گفت: امضای دو سند بانکی، امضای سند میان سازمان استاندارد و آژانس مقررات فنی و اندازه شناسی روسیه و سند حوزه همکاری های انرژی از جمله این اسناد است.

واعظی همکاری های بخش خصوصی ایران و روسیه را در حال پیشرفت اعلام و تصریح کرد: دو پروژه بسیار مهمی که از سال گذشته مذاکرات آن شروع شده با حدود نزدیک به ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری مربوط به احداث نیروگاه حرارتی بندرعباس و برقی کردن خط راه آهن گرمسار به اینچه برون است که بعد از تصویب در هفته گذشته در هیات دولت، امروز به امضا می رسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.