×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1977156 721 - موافقت آمریکا با فروش ۷ میلیارد تجهیزات نظامی به اعراب خلیج فارسبه گزارش میلیتاری نیوز، این تجهیزات شامل موشک و هواپیماهای نظامی است که بخش عمده آنها روانه عربستان سعودی خواهند شد.

در همین رابطه پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) از قراردادی به مبلغ سه میلیارد و ۵۱۰ میلیون دلار بابت فروش ۴۸ فروند بالگرد شینوک  CH-۴۷F همراه با موتور یدکی و مسلسل به عربستان خبر داد.

یکی دیگر از معامله‌ها به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار با هدف انتقال ۲۷ فروند آپاچی AH-۶۴E به همراه تجهیزات پشتیبانی به امارات متحده عربی منعقد شده‌ است.

قطر نیز در فهرست دریافت‌کنندگان تسلیحات از آمریکا قرار دارد. این کشور طی دو قرارداد به ارزش ۷۸۱ میلیون دلار، هشت فروند جت حمل‌ و نقل C-۱۷ درخواست کرده است. مراکش نیز قرار است هزار و ۲۰۰ فروند موشک ضد تانک TOW ۲A به مبلغ ۱۰۸ میلیون دلار از آمریکا خریداری کند.

فروش تسلیحات به کشورهای عربی در حالی از سوی آمریکا ادامه دارد که سازمان دیدبان حقوق بشر روز پنج‌شنبه به دلیل تهاجم نظامی عربستان به کشور یمن، دعوت به تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی کرده و اعلام کرد آمریکا نیز می‌تواند برای این جنایت علیه مردم یمن مقصر شناخته شود.

هفته گذشته نیز دیدبان حقوق بشر مستقر در نیویورک از واشنگتن خواست فروش اسلحه به رژیم عربستان را فورا متوقف کند و درباره مشارکت نیروهای آمریکایی در حملات هوایی غیر قانونی عربستان علیه یمن تجدید نظر کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.