×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1969185 685 - مشارکت «ابوظبی» در ساخت زیردریایی برای «اسرائیل»به گزارش میلیتاری نیوز، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارش یکشنبه (امروز) خود به قرارداد تل‌آویو با شرکت کشتی‌سازی آلمانی «تیسن گروپ» پرداخت و اعلام کرد بخشی از اجزای زیردریایی‌های خریداری شده بر اساس قرارداد مذکور، توسط یک شرکت اماراتی-لبنانی به نام «ابوظبی مار» ساخته می‌شود.

بر اساس این گزارش، شرکت ابوظبی مار را که سازنده کشتی‌های بزرگ است «اسکندر صفا» بازرگان لبنانی اداره می‌کند؛ ۳۰ درصد از سهام این شرکت متعلق به اسکندر صفا و ۷۰ درصد مابقی متعلق به گروه «العین» در ابوظبی است.

یدیعوت افزود: همکاری میان گروه العین و تیسن گروپ از سال ۲۰۰۹ آغاز شد هنگامی که دو طرف مذاکراتی را برای عقد قراردادهای همکاری طولانی مدت امضا کردند.

در آوریل ۲۰۰۹ دو شرکت قراردادی را امضا کردند که به موجب آن شرکت‌های ساخت کشتی‌های غیرنظامی وابسته به تیسن گروپ بخشی از مجموعه ابوظبی مار شد و از سوی دیگر دو طرف روابط همکاری استراتژیک خود را به نسبت ۵۰-۵۰ در زمینه ساخت کشتی‌های جنگی حفظ کردند.

تیسن گروپ در سال ۲۰۱۱ از شکست این همکاری راهبردی و لغو توافق خبر داد اما یدیعوت تأکید کرد همکاری میان دو طرف به صورت کلی متوقف نشده و بخشی از این توافق بزرگ اجرایی شده است ؛ مالکیت شرکت ساخت کشتی‌های بزرگ « HDW Gaardn» به شرکت ابوظبی‌مار منتقل شد و در سال ۲۰۱۱ «ابوظبی مار» نام خودش را به «ابوظبی مارکیل» تغییر داد.

«یدیعوت آحارونوت» روز جمعه (دو روز پیش) به نقل از منابع آگاه مدعی شد که ۴٫۵% سهام شرکت «تیسن‌کروپ» متعلق به ایران است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.