×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1963232 812 - نهایی شدن قرارداد خرید جنگنده کویت

به گزارش میلیتاری نیوز، این جنگنده ها به ارزش تقریبی ۸ میلیارد دلار خریداری می شود و یکی از بزرگترین قراردادهای نظامی می باشد که با طرف اروپایی امضا شده است.
سرلشکر لافی العازمی رئیس بخش تسلیحات و خریدهای نظامی وزارت دفاع کویت این مطلب را طی نوشتاری که در سایت رسمی این وزارتخانه منتشرشده اعلام کرد.
قراردادی که کویت با طرف ایتالیایی امضا کرده به گونه ای است که جنگنده های ‘یورو فایتر’ مطابق با مشخصات اقلیمی کویت ساخته شود وعلاوه بر آن طرف اروپایی متعهد می شود که نسبت به راه اندازی یک پایگاه نظامی در کویت با امکانات کامل اقدام نماید که شامل اعزام کارشناسان نظامی به کویت جهت آموزش خلبانان کویتی می شود.

ایتالیا نیز قرار است آموزش هایی را به ارتش کویت در زمینه جنگ الکترونیک ارائه کند.

با خرید این هواپیماهای جنگی کویت هشتمین کشور در جهان و سومین کشور در خاورمیانه می شود که این نوع هواپیمای جنگی را در اختیار دارد.
«یوروفایتر» هواپیمای نظامی اروپایی است که در جریان طرح همکاری نظامی بین انگلیس،آلمان، فرانسه و اسپانیا طراحی شده و ساخت شرکت «فینمیکانیکا» ایتالیا است. کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان از خریداران اصلی سلاح هادر جهان هستند.
انجمن پژوهشی بین المللی صلح مستقر دراستکهلم نیز در گزارشی ۱۵ خریدار بزرگ سلاح در سال ۲۰۱۵ را منتشر کرده که در این فهرست آمریکا، چین و عربستان سعودی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند. انجمن پژوهشی بین المللی صلح اعلام کرده که آمریکا در سال ۲۰۱۵ حدود ۵۹۶ میلیارد دلار به خرید سلاح اختصاص داده است.
چین با هزینه ۲۱۵ میلیارد دلاری با تفاوتی فاحش (حدود ۳۶ درصد هزینه تسلیحاتی آمریکا) در جایگاه دوم و پس از آن عربستان سعودی قرار دارد که ۸۷٫۲ میلیارد دلار اسلحه خریده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.