×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1932045 350 - موتور جت صحنه رقابت جدید چین و غرب

به گزارش میلیتاری نیوز، این نمایشگاه امروز در شرایطی به کار خود پایان می دهد که به محلی برای قدرت نمایی چین در برابر کشورهای سازنده هواپیما در غرب تبدیل شده است.
چینی ها در همان ابتدای نمایشگاه اقدام به پرواز نمایشی جنگنده رادار گریز «جی ۲۰» خود کردند که عرضه اندام آنها در برابر آمریکا توصیف شد.
بلافاصله پس از آن بود که آنها هواپیمای جدید مسافربری را نمایش دادند که مدلی از همکاری شرکت «کوماک» چین و شرکت «یونایتد ایرکرافت کورپ» روسیه بود.
این موضوع باعث شد تا بسیاری بر این باور باشند که بزودی نسل های تازه ای از هواپیما وارد بازار خواهد شد که بر خلاف گذشته ساخت بویینگ و ایرباس نیست.
به نظر می رسد که چین از نمایشگاه بین المللی جوهای در استان گوانگ دونگ به عنوان پایگاهی برای نشان دادن خود به عنوان کارخانه آتی سازنده هواپیمای دنیا استفاده کرده است.
شرکت «موتور آیرو» چین یکی از مهمترین شرکت هایی است که در جوهای می درخشد؛ شرکتی که تنها در سال جاری میلادی با سرمایه چندین میلیارد دلاری ایجاد شد تا هدفش ساخت تجهیزاتی باشد که باید از چین به کشورهای دیگر صادر شود.
تارنمای «ساوت چاینا» از هنگ کنگ می نویسد که پیشرفت های چین در عرصه ساخت هواپیما در زمینه نظامی و غیرنظامی برای غربی ها خیره کننده بوده است اما برای شرکت هایی مانند «آیرو» شاید یک دهه زمان لازم باشد تا بتوانند محصولاتی قابل صادرات تولید کنند.
با این وصف گزارش می افزاید که شرکت «آ یی سی سی» بزرگترین صادرکننده تجهیزات هوایی چین موتورهای جت را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است که شاید بتوان آنها را سلاح مخفی چین برای آینده دانست.
برخی از موتورهای عرضه شده قدیمی است اما توربین های گازی و موتورهای جت در نمایشگاه که این شرکت چینی نمایش داده است نشانه هایی از قدرت گرفتن چین در این عرصه است.
آنچه این جت ها را بیشتر با اهمیت می کند اینکه شرکت سازنده آنها در واقع متشکل از ۲۰ شرکت دیگر هواپیمایی است و ۱۰۰ هزار نیروی کار در اختیار دارد.
بسیاری از سازمان های دولتی از این شرکت حمایت می کنند و به تازگی مجموعه ای از همین شرکت با یک سرمایه تخصیص داده شده هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری روی کار آمده است که موفقیت آن حضور قوی در بازار داخلی خطوط هوایی است.
هواپیماهای مسافربری «آ آر جی ۲۱» و «سی ۹۱۹» چین هم اکنون با موتورهایی که ساخت خارج است کار می کنند و این کشور برای پشت سر گذاشتن این مانع باید خودش سازنده موتورهای جت باشد؛ اسلحه ای که می تواند کارایی بالایی در برابر شرکت های غربی داشته باشد.

چین سال هاست در عرصه ساخت نیروگاه های هسته ای موفق عمل می کند و در ساخت قطارهای تندرو بتدریج به یک قدرت برتر تبدیل شده است و به نظر می رسد تا یک دهه دیگر این کشور سازنده موتورهای جت باشد.

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.