×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1955807 799 - اسکورت ۳۸۵۳ شناور توسط نداجابه گزارش میلیتاری نیوز، امیر دریادار حسین آزاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثابت کردیم تحریم نمی‌تواند در نیروی دریایی تاثیرگذار باشد و نگاه نیروی دریایی کاملا دورن‌زاست چراکه معتقدیم اگر نگاه به بیرون داشته باشیم در روز مبادا پشتمان را خالی می‌کنند.

به گفته وی، اگر نیروی دریایی ارتش در آن زمان اقتصاد دریامحور را مدیریت نکرده بود اکنون وضعیت ما اینگونه نبود.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ارتباط تنگاتنگ علمی میان صنایع دریایی و نیروی دریایی ارتش برقرار است، افزود: ۷۰ درصد متخصصان کشتی‌سازی از نیروهای بازنشسته نیروی دریایی ارتش هستند و ضمن انتقال تجارت و توان و پتانسیل آنها در صنعت کشتی‌سازی استفاده می‌شود.

آزاد تصریح کرد: بندرعباس بیشترین سهم را در اقتصاد دریایی و بهره‌مندی از سواحل دارد اما فاقد آموزشکده فنی دریایی بزرگ است و این در حالی است که بندر بوشهر فعالیت آموزشکده‌های فنی دریایی خود را آغاز کرده است.

وی بیان داشت: ناوگروه چهل و چهارم هم‌اکنون با عبور از خلیج دریای عدن و تنگه باب‌المندب و حضور در دریای سرخ و تنگه جبل‌الطارق و عبور از خط استوا و نیم‌کره جنوبی اقیانوس هند و حضور در دریای جین و مدیترانه امروز با افتخار در اقیانوس اطلس حضور دارد و هم اکنون در بندر دوربان کشور آفریقای جنوبی پهلو گرفته است.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش یادآور شد: از ابتدای انقلاب تاکنون ۳ هزار و ۸۵۳ کشتی تا به امروز توسط نیروی دریایی ارتش اسکورت شده است و ۲ عملیات رعد یک و رعد ۲ نیز انجام شده است.

وی با اشاره به هفته نیروی دریایی به برگزاری ۱۱۴ برنامه علمی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی برای کارکنان شاغل پایور و وظیفه در این دهه اشاره کرد.

این مسؤول اجرای این برنامه‌ها را در جهت تبیین فرهنگ دفاع مقدس با تجهیزات پیشرفته در سطوح مختلف دانش‌آموزی و دانشگاهی و … معرفی کرد.

فرماندهی منطقه یکم امامت نداجا خاطرنشان کرد: اگر در عرصه دریا حضور داشته باشیم دیگران حرفمان را گوش می‌دهند و اگر امروز در عرصه دریا غایب بودیم باید حرف دیگران را گوش می‌دادیم و امروز دشمنان حرف ما را گوش می‌کنند زیرا ما در عرصه دریا حضور پررنگی داشته‌ایم.

آزاد در ادامه از رونمایی شناورهای سطحی و زیرسطحی و پروازی در هفته نیروی دریایی در بندرعباس خبر داد.

وی اضافه کرد: اگر کشورهای همسایه عربی به داد صدام نمی‌رسیدند مطمئن باشید صدام شش ماه بیشتر نمی‌توانست مقاومت کند، گلوی رژیم بعثی را در دریا فشردیم به همین دایل است که رژیم بعثی عراق به سمت استکبار و غرب روی آورد و تا امروز هم استکبار شکستی را که در ۸ سال دفاع مقدس خورده است را نتوانسته جبران کند.

به گفته فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش، در زمان جنگ ۱۰ هزار کشتی در طول جنگ با رژیم بعثی عراق، توسط نیروی دریایی ارتش اسکورت شدند.

به گزارش فارس، ناو پشتیبانی خارک بزرگترین ناو غرب آسیا با بهره‌گیری از توانمندی نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پس از ۳۵ سال تعمیرات اساسی آن انجام شده است و به‌زودی به آب‌ انداخته می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.