×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1941902 594 - افزایش توان رزمی افغانستان با A-29

به گزارش میلیتاری نیوز، ژنرال «عبدالوهاب وردک»  در مقر فرماندهی نیروی هوایی ارتش افغانستان در غرب این کشور افزود که بزودی از این جنگنده ها که قدرت تخریبی بالایی دارد، برای سرکوب گروه های داعش و القاعده استفاده خواهد شد.
 
فرمانده نیروی هوائی ارتش افغانستان افزود که هم اکنون بیش از ١٠٠ تن از افسران این نیرو در کشورهای خارجی سرگرم آموزش خلبانی هستند و تا سال آینده این عده نیز به جمع خلبانان کشور افزوده خواهند شد.
 
وی، نقش نیروی هوائی ارتش افغانستان را در سرکوب گروه های تروریستی در نقاط مختلف این کشور بسیار مهم دانست و گفت که در ماه های گذشته نیروی هوائی افغانستان گروه داعش را در شرق کشور به شدت سرکوب کرده است.
 
فرمانده نیروی هوائی ارتش افغانستان افزود که این نیرو با جنگنده ها و بالگردهای نظامی شمار زیادی از عناصر گروه تروریستی را در مخفی گاه های خود مورد حمله قرار داده و آنان را به هلاکت رسانده اند.
 
سرهنگ «هدایت الله» فرمانده نیروی هوائی ارتش در هرات نیز گفت که خلبانان و سایر پرسنل نیروی هوائی هرات نیز برای انجام هرگونه عملیات هوائی علیه تروریست ها آمادگی دارند.
 
نیروی هوائی ارتش افغانستان در غرب کشور شامل استان های «هرات»، «فراه»، «غور»، «بادغیس» و «نیمروز»، دارای سه بالگرد نظامی است.
 
در زمان حاضر نظامیان آمریکایی و ناتو نیروهای دولتی افغانستان را در عملیات علیه گروه های مخالف مسلح دولت پشتیبانی می کنند.
 

ارتش افغانستان در یک سال گذشته چهار فروند بالگرد نظامی پیشرفته از هند دریافت کرده است. آمریکا نیز قرار است، جنگنده های پیشرفته ای در اختیار افغانستان قرار دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.