×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1931317 304 - ادامه فراز و نشیب در قرارداد تسلیحاتی پاریس و بیروت

به گزارش میلیتاری نیوز، «رومن نادال» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه دیروز (جمعه) در نشستی خبری اعلام کرد: قرارداد موسوم به «دوناس» به نیازهای امروز ارتش لبنان پاسخ می دهد و امیدواریم به سود امنیت این کشور اجرا شود.
وی با اشاره به «تهدیدهای کنونی که لبنان در زمینه منطقه ای ناپایدار» با آن مواجه است، عنوان کرد: گفت و گوهای نزدیکی با بیروت و ریاض صورت گرفته است.
خبرگزاری فرانسه افزود: در این برنامه کمک سعودی، تحویل سلاح و تجهیزات فرانسوی (زره پوش، بالگرد، توپ و غیره) به لبنان به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو، پیش بینی شده است.
فرانسه در نخستین مرحله اجرای این قرارداد در آوریل ۲۰۱۵ (فروردین اردیبهشت ۹۴)، ۴۸ موشک ضد تانک «میلان» به لبنان تحویل داد.

عربستان کمک خود را به لبنان در فوریه ۲۰۱۶ (بهمن/ اسفند) به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش ایرنا، «میشل عون» نامزد مورد حمایت «حزب الله»، دوشنبه گذشته با کسب ۸۳ رای از مجموع ۱۲۷ رای نمایندگان پارلمان لبنان به عنوان رئیس جمهوری جدید انتخاب شد.

وی عصر پنجشنبه گذشته با فراخوان «سعد حریری» رئیس حزب جریان المستقبل به کاخ بعبدا و با حضور « نبیه بری» رئیس مجلس لبنان او را به عنوان نخست وزیر معرفی و مامور تشکیل سریع دولت جدید لبنان کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.