×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1925741 484 - زیردریایی اتمی آمریکا در راه گوامبه گزارش میلیتاری نیوز، نیروی دریایی ارتش آمریکا برای نخستین بار از اواخر دهۀ ۱۹۸۰ تاکنون، یک فروند زیردریایی مجهز به موشک‌های هسته‌ای را به جزیرۀ گوام در اقیانوس آرام اعزام کرده‌است.

بر اساس بیانیۀ نیروی دریایی ارتش آمریکا که دوشنبه (۱۰ آبان ۹۵) منتشر شد، زیردریایی یو‌اس‌اس پنسیلوانیا، سفر برنامه‌ریزی شدۀ خود را به بندر گوام آغاز کرده‌است.

این اقدام در راستای حمایت آمریکا از متحدانش در منطقه از جمله ژاپن و کرۀ جنوبی انجام شده‌است. این درحالی است که هیئتی از دو کشور مذکور برای استقبال از سفر کم‌سابقۀ این زیردریایی در گوام مستقر شده‌اند.

نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرد: «سفر ویژه به گوام، نشانۀ تعهد آمریکا در قبال متحدانش در حوزۀ  ایندو- پاسفیک (اقیانوس هند – اقیانوس آرام) است و (این سفر) در راستای  تکمیل بسیاری از مانورها، آموزش‌ها، عملیات و دیگر همکاری‌های نظامی میان آمریکا و شرکایش انجام می‌شود.»

این بیانیه افزود: «زیردریایی‌های مجهز به موشک بالستیک از جمله یواس‌اس پنسیلوانیا به منظور ایجاد قدرت تاثیرگذار بازدارندگی هسته‌ای آمریکا به گشت‌زنی ادامه می‌دهند.»

ارتش آمریکا ۱۴ فروند زیردریایی مجهز به موشک‌های بالستیک همچون  زیردریایی یو‌اس‌اس پنسیلوانیا را در اختیار دارد. زیردریایی یو‌اس‌اس پنسیلوانیا مجهز به ۲۴ فروند موشک بالستیک ترایدنت دی ۵ (Trident II D-5) است که هر کدام چندین کلاهک هسته‌ای را با خود حمل می‌کند.

آمریکا در سال‌های اخیر حضور نظامی خود در آسیا را افزایش داده‌است. این مسئله با واکنش شدید چین روبرو شده‌است.

چانگ وان چیوان، وزیر دفاع چین، ۲۰ مهر ۹۵ در سخنانی گفته بود: «برخی کشورها به دنبال برتری نظامی مطلق، تقویت مداوم ائتلاف نظامی و تأمین امنیت کامل خود به بهای به خطرافتادن امنیت کشورهای دیگر هستند.»

تنش در روابط چین و آمریکا در پی افزایش مداخلۀ نظامی آمریکا در منطقۀ آسیا بالا گرفته‌است.
 
منبع: پرس تی وی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.