×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1909541 635 - هند یک زیردریایی اتمی دیگر از روسیه اجاره کرد

به گزارش میلیتاری نیوز، توافقنامه اجاره زیردریایی هسته ای روسیه ۱۵ اکتبر (شنبه) در جریان دیدار نارندا مودی نخست وزیر هند با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حاشیه نشست بریکس در گوا امضا شد اما به دلایل راهبردی و امنیتی این توافقنامه در نشست خبری مودی و پوتین اعلام نشد.
 
منابع دفاعی هند اعلام کردند که روسیه توافقنامه اجاره زیردریایی هسته ای اکولا ۲ را به همراه توافقنامه ساخت چهار کشتی جنگی رادار گریز امضا کرده است.
 
زیردریایی کلاس اکولا ۲ تا سه ۲۰۲۰ به هند تحویل داده خواهد شد. هند هم اکنون دارای یک زیردریایی هسته ای مشابه روسی به نام ای ان اس چاکرا است که در سال ۲۰۱۲ به مدت ۱۰ سال از روسیه اجاره شده است.
 
بر اساس توافقنامه هند و روسیه دو کشتی جنگی در روسیه و دو کشتی جنگی دیگر در هند به ارزش سه میلیارد دلار ساخته خواهد شد.
 
زیردریایی اتمی کلاس اکولا ۲ که قادر است به سرعت ۳۵ گره دریایی در زیر آب برسد یکی از پیشرفته ترین زیردریایی ها در نوع خود در جهان است.
 
هند و روسیه در گوا ۱۶ توافقنامه در زمینه های مختلف از جمله هوا فضا، آموزش و پرورش، شهر های هوشمند، کشتی سازی، اکتشاف نفت و گاز، توافق میان شرکت های روس نفت، اسار و او ان جی سی هند، توسعه زیربنا، تجارت دو جانبه، توسعه علم امنیت بین المللی اطلاعات را امضا کردند.
 
همچنین هند پنج سیستم دفاعی ضد موشکی اس ۴۰۰ به ارزش پنج میلیارد دلار را از روسیه خریداری کرد.
 

روسیه یکی از بزرگترین شرکای نظامی هند محسوب می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.