×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1899090 964 - نیروهای ویژه روسیه وارد مصر شدند

به گزارش میلیتاری نیوز، براساس برنامه اعلام شده وزارت دفاع روسیه، این نیروها در قالب رزمایش مدافعان دوستی ۲۰۱۶ همراه نظامیان مصری با جنگ افزارهای سازمانی در عملیات تمرینی نابودی گروههای تروریستی و مسلح در شرایط صحرایی تمرین می کنند.
 
در این گزارش که امروز (جمعه) انتشار یافت، اصلی ترین عملیات نیروهای ویژه روسیه که برای نخستین بار در مصر حضور یافته اند، انجام عملیات هلی برد و فرود با چتر برای مبارزه با تروریست ها در شرایط سخت صحرایی در کنار نظامیان مصری است.
 
همچنین روزنامه ایزوستیا نوشته است که شمار نیروهای روسی شرکت کننده در رزمایش محرمانه است و امکان برنامه ریزی با هدف برگزاری دوره های آموزشی برای نظامیان مصری در این زمینه نیز وجود دارد.
 
دو روز پیش نیز اعلام ش، مسکو در حال مذاکره با قاهره برای بازگشایی پایگاه نظامی مربوط دوران شوروی در مصر است.
 
روزنامه ایزوستیا در این باره نوشت که روسیه برای اجاره کردن تاسیسات نظامی از جمله پایگاه هوایی شوروی در شهر سیدی که ۴۵ سال پیش در دوران شوروی بسته شد، در حال مذاکره با مصر است.
 
ایزوستیا به نقل از دو منبع بدون معرفی نام افزوده است: مذاکرات برای بازگشایی پایگاه شوروی در کناره دریای مدیترانه رو به پیشرفت است و با موفقیت ادامه دارد و قاهره نیز با هدف حل مسائل راهبردی با همکاری روسیه در منطقه برای اجاره دادن پایگاه آمادگی دارد.
 
این مقام ها به ایزوستیا گفته اند: ایجاد پایگاه نظامی روسیه در مصر مرحله جدیدی از همکاری های دو کشور خواهد بود که به حل مسائل ژئوپلیتیک در خاورمیانه و شمال آفریقا کمک می کند و اگر مذاکرات با موفقیت پایان یابد، کار بازسازی پایگاه هوایی سیدی سال ۲۰۱۹ خاتمه می یابد و آماده میزبانی از یگان های نظامیان روسی خواهد شد.
 

فعالیت شوروی در این پایگاه هوایی که هدف آن نظارت بر فعالیت های نظامی آمریکا در منطقه بود، سال ۱۹۷۲ متوقف شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.