×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1907232 517 - حوثی‌ها می‌توانند بدون ‌نیاز به ایران، باب المندب را مین‌گذاری کنند

به گزارش میلیتاری نیوز، اندیشکده «واشنگتن» در تحلیلی پیرامون وقایع رخ داده اخیر در سواحل یمن و حمله موشکی به ناوهای آمریکا در خلیج عدن و اشاره به برخی توانمندی‌های موشکی ایران چون موشک ضد کشتی «ظفر» نوشت: به یقین حتی خطرناک تر از حملات موشکی گاه به گاه، چشم انداز مین گذاری‌های‌ محدود در مسیرهای تردد دریایی و بین‌المللی است که حوثی‌ها  قادرند آن‌را بدون کمک مستقیم ایران انجام دهند.

بر اساس این گزارش، عملیات ضد مین کشتی جنگی «یو. اس.‌اس پونس» و دیگر کشتی‌های آمریکا می‌تواند به پاکسازی تنگه باب‌المندب کمک کند اما چنین عملیاتی احتمالا تردد کشتی‌ها در این منطقه و اطراف آن‌را برای هفته‌ها مختل می‌کند. اقدامی که همچنین اثرهای روانی نامتعادلی بر بازارهای جهانی می‌گذارد.

این اندیشکده در ادامه نوشت: با توجه به تهدیدهای کنونی و بالقوه، نیاز است تا آمریکا پیامی را  به حوثی‌ها مبنی بر این بفرستد که هرگونه رویارویی در تنگه عدن غیر قابل پذیرش  بوده و واکنش مستحکمی را به همراه خواهد  داشت و شاید فراتر از حمله به ایستگاه‌های راداری آن‌ها باشد.

 در خاتمه این تحلیل آمده است: واشنگتن و مجامع بین‌المللی همزمان باید طرف‌های درگیر را ترغیب به آتش بس ماندگار نمایند زیرا هرگونه دخالت گسترده‌تر آمریکا در این ماجرا وضعیت را بغرنج‌تر کرده و موجب درگیری بی‌سرانجامی خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.