×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1879969 658 - چین ۴۲ هزار فروند پهپاد می‌سازدبه گزارش میلیتاری نیوز، ارزیابی‌های جدید وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نشان می دهد که چین در حال ساخت و توسعه ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) است.

به نوشته نشریه «نشنال اینترست» پنتاگون در گزارش خود در کنگره آمریکا در زمینه ارزیابی قدرت نظامی چین عنوان ساخت که این کشور به طور قابل توجه‌ای درصدد تقویت ناوگان دریایی و پهپادی در سال‌های آتی است.

در این گزارش با عنوان «توسعه نظامی و امنیتی جمهوری خلق چین در سال ۲۰۱۵ » آمده است: «چین در حال پیشبرد برنامه‌های ساخت پهپاد است. برخی گزارش‌ها حکایت از آن درند که چین قصد تولید و ساخت ۴۱۸۰۰ پهپاد زمین و دریا پایه به ارزش  ۱۰٫۵ میلیارد دلار را دارد و این برنامه را از سال ۲۰۱۴ آغاز کرده و تا سال ۲۰۲۳ ادامه می‌یابد.»

در گزارش جدید پنتاگون بر چهار نوع پهپاد چین به ویژه «ژیانتگ لانکگ»، «یلونگ»، «اسکای سابر» و «لیجیان» که همگی در سال ۲۰۱۳ رونمایی شدند، تاکید شده و آمده است: سه پهپاد آخری همگی قادر به حمل سلاح‌های با دقت اصابت بسیار ‌هستند و در این میان پهپاد لیجیان پنهان کار است.

در این گزارش همچنین به حضور پهپادهای چینی در رزمایش‌های سال‌های اخیر این کشور چون رزمایش سال ۲۰۱۳ در دریای چین شرقی که ژاپن را نیز رنجیده خاطر کرد، اشاره شده است.

گزارش پنتاگون با توجه به تلاش‌های  همه جانبه چین در نوین سازی ارتش خود، زنگ خطر  را برای آمریکا به صدا در آورده است.

منبع

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.