×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1825725 785 - تسریع در روند آموزش نیروی هوایی افغانستانبه گزارش میلیتاری نیوز، آمریکا آموزش کارکندان نیروی هوایی افغانستان را تسریع کرده است تا این نیروها بتوانند به نیروهای امنیتی و دفاعی کشورشان در میدان‌های جنگ کمک کنند.

نیروهای هوایی افغانستان در دو مدرسه نظامی در امارات متحده عربی و جمهوری چک با کمک ۱۱٫۲ میلیارد دلاری آمریکا آموزش می‌بینند.

«ترنت مورو» یکی از مسئولان آموزش نیروی هوایی افغانستان گفت: این اولین برنامه کامل مدارس چک و امارات می‌باشد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر تعداد ۸۷ افسر افغانستان از این دو مدرسه نظامی فارغ‌التحصیل شده‌اند و ۱۱۱ افسر دیگر در فازهای آموزشی دیگر در این دو مدرسه حاضرند.

همچنین قرار است ۱۲۵ افسر دیگر تا پایان سال جاری در این دو مدرسه برای آموزش مستقر شوند.

این مدارس روش‌های استفاده از هواپیماهای بال ثابت و بال چرخشی را توسط مدرسان آمریکایی آموزش می‌دهند.

همچنین چندی پیش «بیل آشفورد» فرمانده تیپ ۴۳۸ نیروی هوایی آمریکا گفته بود که نیروی هوایی آمریکا در هفته جاری ۴ بالگرد تهاجمی را به افغانستان تحویل داده است. این بالگردهای جدید توانایی شلیک راکت یا مسلسل کالیبر ۵۰ را دارد.

وی افزود: این نوع بالگرد در طول روز چندین ماموریت را می‌تواند در افغانستان انجام دهد و اغلب برای اسکورت هوایی نماینده‌ها و عملیات نیروهای امنیتی افغانستان استفاده می‌شود.

بر همین اساس انتظار می‌رود با پیوستن بالگرد‌های MD-530 به نیروی هوایی افغانستان، توان رزمی این کشور در مقابله با تهدیدات افزایش یابد.

منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.