×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1825764 696 - امضاء قرارداد لجستیکی نظامی بین هند و آمریکابه گزارش میلیتاری نیوز، در ادامه تحرکات آمریکا در شبه قاره هند که تحلیلگران هدف آن را تقابل با چین می‌دانند، واشنگتن و دهلی نو توافق همکاری لجستیکی امضا کردند.

آمریکا و هند روز دوشنبه (روز گذشته) توافقنامه‌ای امضا کردند که به آن‌ها امکان استفاده از پایگاه‌های نظامی زمینی، هوایی و دریایی یکدیگر را به منظور تعمیر و تدارکات مجدد می‌دهد

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داده است: «این اقدام، تحرکی برای تحکیم روابط دفاعی آمریکا و هند است در حالی که دو کشور درصدد مقابله با خودنمایی روز افزون دریایی چین هستند».

وزرای دفاع هند و آمریکا در واشنگتن این توافق را امضا کردند. «اشتون کارتر» در کنفرانس خبری گفت: «این توافق، لجستیک‌ و تدارکات عملیات مشترک دو کشور را بسیار آسان‌تر و موثرتر خواهد کرد».

«مانوهار پاریکار» هم درباره این توافق تاکید کرده که با امضا این سند، نیروی دریایی دو کشور راحت‌تر به یکدیگر در عملیات و مانورهای مشترک کمک خواهند کرد.

پیش از این، وزیر دفاع آمریکا در سفری به دهلی نو و دیدار با مقامات هندی، از تمایل دو کشور برای تقویت همکاری‌های نظامی خبر داده بود.

منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.