×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1867245 139 - نیروی دریایی ایران به پایگاه‌های مهم دریایی در ایتالیا و سوریه دست می‌یابد

به گزارش میلیتاری نیوز، وبگاه صهیونیستی«دبکا فایل» نزدیک به محافل امنیتی تل‌آویو به نقل از منابع نظامی خود مدعی شد که ایران از طریق ایتالیا و سوریه به پایگاه‌های دریایی در مدیترانه دست می‌یابد.

بر اساس این گزارش، ایران مذاکراتی را با طرف ایتالیایی در زمینه تبادلات دریایی و حضور کشتی‌های جنگی‌اش در بنادر آن کشور با هدف حکمرانی در آب‌های راهبردی منطقه انجام داده است.

 به نوشته دبکا فایل، در همین زمینه پنتاگون و روسای نیروی دریایی آمریکا مجددا به اسرائیل تاکید کردند تا ناوگان جنگی خود را بروزرسانی و گسترش دهد.

دبکا فایل با بیان این ادعا که نیروی دریایی ایران در برهه کنونی در برابر ناوهای «میسترال» مصر یا زیر دریایی «دلفین» اسرائیل ساخت آلمان ناتوان است نوشت: به همین دلیل ایران نزدیک شدن ایران به ایتالیا برای افزایش ظرفیت نیروی دریایی و برد عملیاتی‌اش  را در نظر گرفته است.

این گزارش می‌افزاید ایران پول و اراده لازم برای سرمایه گذاری در خرید کشتی‌های جدید را دارد در حالی‌که ایتالیا نیز اراده برای ساخت چنین کشتی‌هایی را برای ناوگان دریایی ایران دارد. ایتالیایی‌ها نیز اجازه می دهند ناوگان ایران از پایگاه مدیترانه‌ای آن‌ها استفاده کرده و مخالفتی با این موضوع ندارند .

منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.