×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1856118 873 - ارتش انگلستان به دنبال توسعه سلاح لیزری

به گزارش میلیتاری نیوز، وزارت دفاع انگلیس برای طرح توسعه استفاده از توپ های لیزری پیشرفته، اختصاص مبلغ قرارداد ۳۰ میلیون پوندی را در این زمینه نهایی کرد.
بنابراین گزارش، قرار است تا (MBDA) شرکت سازنده موشک درانگلیس تا سال ۲۰۱۹ میلادی، نخستین نمونه از این سلاح لیزری را به ارتش این کشور تحویل دهد.
پایگاه خبری اسکای نیوز افزود: قرار است هدف گیری دقیق این سیستم در هرگونه شرایط آب وهوایی و بر روی خشکی و دریا و میزان دقت و موثر بودن آن، مورد بررسی قرار گیرد.
وزارت دفاع انگلیس دراین باره اعلام کرد که این سلاح می تواند در کنار دیگر تسلیحات نظامی مورد استفاده قرار گیرد و یا حتی جایگزین تمامی آنها شود.
بر پایه این گزارش، وزارت دفاع انگلیس افزود که این امر فواید بسیاری همچون محافظت از کشتی ها در برابر موشک هایی که به سوی آنها پرتاب می شود و یا نیروهای زمینی در برابر گلوله های خمپاره دشمن به همراه خواهد داشت.
به گزارش اسکای نیوز، وزارت دفاع انگلیس بودجه ای ۸۰۰ میلیون پوندی را برای تجهیز به فن آوری های جدید توسط نیروهای ارتش طی دهه های پیش رو در نظر گرفته است.
‘مایکل فالون’ وزیر دفاع انگلیس دراین باره گفت که تمامی ارتش های پیشرفته غربی باید به تغییرات فن آوری توجه کنند و به آن واکنش نشان دهند.
اسکای نیوز افزود: روی آوردن ارتش های جهان به فن آوری لیزری بعنوان بخشی از تسلیحات پیشرفته نظامی، فزونی یافته است. در سال های اخیر، نیروی دریایی آمریکا از توانایی توپ های لیزری که قادر به هدف قرار دادن پهپاد و از کار انداختن خودروها است، رونمایی کرد.

سیستم سلاح لیزری (توپ لیزری) موسوم به (XN-1 LaWS) نخستین بار و در سال ۲۰۱۴میلادی بر روی ناو آمریکایی ‘یو.اس.اس پونس’ (USS Ponce) نصب و به کار گرفته شد.
سلاح نصب شده بر روی این ناو، با تولید و هدایت پرتو لیزری ‘فرا سرخ’ قابلیت هدف قراردادن پهپاد و قایق های کوچک را دارد.

منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.