×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1850622 983 - امضاء بزرگترین بسته حمایت نظامی بین آمریکا و اسراییلبه گزارش میلیتاری نیوز، مقاماتی از ایالات متحده و رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) رسما بسته حمایتی نظامی ۳۸ میلیاردی آمریکا طی ده سال آینده از اسرائیل را امضا کردند.

وزارت خارجه آمریکا طی مراسمی امضای این قرارداد توسط «یاکوب ناجل» مشاور امنیت داخلی نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «توماس شانون» معاون وزیر خارجه آمریکا و «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا امضا شد، را رسما اعلام کرد.

بسته حمایت نظامی مذکور، بزرگترین در نوع خود است که آمریکا در تاریخش به کشوری ارائه کرده که شامل تامین بودجه سامانه‌های دفاع موشکی در برابر حملات احتمالی ادعایی از سوی «حزب‌الله» و «حماس» می‌شود. آمریکا طی بسته‌ی ده ساله قبلی که در سال ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد سالانه ۳ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی پرداخت می‌کرد اما کنگره برای بسته جدید، ۵۰۰ میلیون دلار سالیانه به بودجه دفاع موشکی افزود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدا خواستار ۴٫۵ میلیارد سالانه بود اما دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا با آن مخالفت کرد. درپی مذاکرات سنگین چندین ماهه، نتانیاهو درخواستش را به ۳٫۴ میلیارد دلار کاهش داد اما دولت اوباما فقط با مبلغ ۳٫۱ میلیارد دلار سالانه موافقت می‌کرد. در نهایت با فشارهای سناتور «لیندزی گراهام» رئیس کمیته فرعی بودجه‌های امور بین‌الملل کنگره، مبلغ توافق در ۳٫۸ میلیارد دلار سالانه ثابت شد.

البته این توافق به گونه‌ای تنظیم شده که در صورت رخ دادن جنگ علیه رژیم صهیونیستی، مبلغ حمایت‌های نظامی افزایش هم خواهد یافت. قرارداد جدید، این بند از شروط رژیم صهیونیستی را که خواستار تخصیص یک چهارم از این بودجه برای خرید سلاح‌های اسرائیلی شده بود را دربر ندارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.