×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1847979 930 - فیلیپین مستشاران نظامی آمریکا را اخراج کردبه گزارش میلیتاری نیوز، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، روز دوشنبه دستور داد همه نظامیان ویژه ارتش آمریکا که در جنوب فیلیپین مستقر بودند، این کشور را به سرعت ترک کنند.

وی در سخنانی در جمع کارکنان دولت گفت: «نظامیان آمریکایی باید میندانائو را ترک کنند؛ زیرا هنگامی که مردم آنان را می بینند خشمگین می شوند و احتمال دارد جانشان در معرض خطر قرار گیرد.»

این دستور یک هفته پس از آن صادر شد که دوترته، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، را هدف فحش‌های رکیک خود قرار داد و اوباما هم در پاسخ، دیدار دوجانبه‌اش را با وی، که قرار بود در حاشیه نشستی در لائوس برگزار شود، لغو کرد.

مشاوران نظامی آمریکا وظیفه کمک به نظامیان فیلیپین را بر عهده داشتند، اما از ورود به هرگونه درگیری منع شده بودند.

پیشتر نزدیک به ۶۰۰ نظامی آمریکایی در منطقه میندانائو به صورت چرخشی مستقر بودند، اما در سال ۲۰۱۴، وولتر گازمین، وزیر دفاع وقت فیلیپین، شمار نظامیان آمریکایی را به ۲۰۰ نفر کاهش داد.

این در حالیست که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد واشینگتن تاکنون هیچ‌گونه درخواست رسمی از فیلیپین  در خصوص خارج شدن نیروهای آمریکایی دریافت نکرده است.

«جان کربی» در اینباره در کنفرانس خبری خود گفت برخی گزارش‌ها را درباره اظهارات اخیر دوترته دریافت کرده است، اما از هیچ گونه ارتباط رسمی دولت فیلیپین با آمریکا در این خصوص اطلاعی ندارد.

منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.