×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1847668 716 - روسیه ۲ میلیارد دلار سلاح فروخت

به گزارش میلیتاری نیوز، بنا به گزارش اعلام شده از برنامه های این همایش تسلیحاتی، شش زیردریایی، سه ناو موشک انداز و تحویل ۲۳۰ دستگاه دیگر نظامی از جمله درخواست خرید کشورهای مختلف بوده که نام آنها اعلام نشده است.
 
خبرگزاری روسیا سگودنیا روز دوشنبه اعلام کرد که در نمایشگاه نظامی ۲۰۱۶ مسکو نمایندگان و هیات های بیش از ۸۰ کشور جهان حضور داشتند.
 
 هیات دفاعی جمهوری اسلامی ایران نیز از نمایشگاه نظامی ۲۰۱۶ مسکو دیدن کرد.
 
در این نمایشگاه که در منطقه پاتریوت، میدان رزمی آلابینو و فرودگاه کوبینکا برگزار شد، تازه ترین دستاوردهای جنگ افزاری و تجهیزات رزمی از انفرادی تا نیمه سنگین و سنگین زمینی، هوایی و دریایی مانند انواع هواپیماهای نظامی، تانک و نفربرهای زرهی ساخت روسیه به نمایش در آمد.
 
براساس اطلاعات اعلام شده متحدین روسیه در سازمان امنیت جمعی، همکاری های شانگهای و بریکس، آسیا و اقیانوسیه، قاره آمریکا، خاور نزدیک، غرب و شرق اروپا و آفریقا در این نمایشگاه یا نشست های جانبی و همایش های تخصصی آن شرکت کردند.
 
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز چندی پیش اعلام کرد در شش ماهه نخست سال جاری میلادی این کشور چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار تسلیحات فروخته است.
 
وی همچنین تاکید کرد که باید این سهم با ورود به بازارهای جدید منطقه ای و جغرافیایی افزایش یابد، زیرا تسلیحات و تجهیزات جدید روسی کارآمدی بالای خود را نشان داده و کشورهای مختلفی خریدار آن شده اند.
 
پوتین افزود: اکنون جنگ افزارهای روسی در ارتش های کشورهای اروپایی، آسیایی، آفریقایی، خاورمیانه و آمریکای لاتین استفاده می شود و همزمان باید محدوده صدور تسلیحات روسیه گسترش یابد که رسیدن به این هدف برای مسکو بسیار مهم است.
 
وی گفت: اهداف تعیین شده این حوزه از آغاز سال ۲۰۱۶ تاکنون به دست آمده و سبد سفارش های ساخت تسلیحات روسی نیز به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسیده است.
 

روسیه سال ۲۰۱۴ با فروش بیش از ۱۰ میلیار دلار جنگ افزار پس از آمریکا با فراتر از ۳۰ میلیارد دلار صادرات تسلیحات در جایگاه دوم جهان قرار گرفت، در صدد است این فاصله را در سال جاری و سال های آینده هر چه بیشتر کاهش دهد.

منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.