×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1839028 128 - روسیه و بحرین موافقت نامه نظامی امضا کردندبه گزارش میلیتاری نیوز،  این سند در چارچوب سفر حاکم بحرین به روسیه و پس از بازدید وی از نمایشگاه نظامی ۲۰۱۶ این کشور که روز سه شنبه در مسکو گشایش یافت، امضا شد.

بنا به اعلام خبرگزاری ریانووستی، پوتین پس از امضای این موافقت نامه گفت که نمایشگاه تسلیحاتی مسکو فرصتی برای آشنا شدن با جنگ افزارهای ساخت روسیه است.
 
شاه بحرین نیز اظهار کرد: دو کشور به تمامی اهداف تعیین شده در توسعه روابط رسیده اند و باید هدف گذاری های جدیدی انجام گیرد.
 
در این گزارش به جزئیات قرارداد همکاری های نظامی روسیه و بحرین اشاره ای نشده ، ولی مسکو برای فروش جنگ افزار به کشورهای عربی خلیج فارس که معمولا بازار انحصاری کارخانه های تسلیحانی غرب به ویژه آمریکا، انگلیس و فرانسه هستند، تلاش های خود را افزایش داده است.
 
سفیر بحرین در مسکو نیز امروز اعلام کرد که این کشور خواستار برخورداری از سامانه های پدافند موشکی روسیه برای نوسازی سامانه دفاع هوایی خود است.
 
احمد الساعتی با اشاره به انواع جنگ افزارهای ارائه شده در نمایشگاه نظامی مسکو که تا شش روز دیگر ادامه دارد، گفت که برنامه بازدید از سامانه های هوایی اس ۳۰۰ و ۴۰۰ در دستور کار هیات این کشور قرار دارد.
 
در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای پیشرفته جنگ افزاری و تجهیزات رزمی از انفرادی تا نیمه سنگین و سنگین زمینی، هوایی و دریایی مانند انواع هواپیماهای نظامی، تانک و نفربرهای زرهی روسیه و چندین کشور به نمایش در آمده است و همچنین هیات های مختلفی از جمله از جمهوری اسلامی از این نمایشگاه بازدید می کنند.
 

روسیه که سال ۲۰۱۵ با فروش بیش از ۱۰ میلیار دلار جنگ افزار پس از آمریکا با فراتر از ۳۰ میلیارد دلار صادرات تسلیحات در جایگاه دوم جهان قرار گرفت، در صدد است این فاصله را در سال جاری و سال های آینده هر چه بیشتر کاهش دهد.

منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.