×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1827453 165 - روسیه رزمایش فراجوی برگزار کرد

به گزارش میلیتاری نیوز، حوزه نظامی غرب روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: جنگنده بمب افکن های سوخو ۳۴ و میگ ۲۹ ام اس تی برای نخستین بار عملیات رزمی نابود سازی اهداف را در لایه استراتوسفر انجام دادند.
در عملیات برنامه یک هفته ای تمرین جنگی روسیه در مناطق اروپایی این کشور از خزر تا دریای سیاه که فردا پایان می یابد، جنگنده ها و بمب افکن های مسلح روسی به انواع موشک ها در ارتفاع ۱۱۰۰۰ متری منطقه کورسک ووازورش توانستند اهدافی را در فراجو با موفقیت نابود کنند.
وزارت دفاع آمریکا از برگزاری این رزمایش به عنوان عامل ایجاد نگرانی در مناطق پیرامونی روسیه انتقاد کرده بود و این کشور نیز با رد موضع واشنگتن، توصیه کرد پنتاگون بهتر است به جای طرح این ادعا به تعهدهای خود در عرصه کنترل تسلیحات عمل کند.
تقویت توان نظامی در جو، فراجو و حتی فضایی یکی از راهبردهای آمریکا مسکو و حتی چین در عرصه نظامیگری به شمار می رود.
در رزمایش روسیه که شامل مناطق قفقاز و استان کراسنادار واقع در ساحل دریای سیاه می شود و ناوگان دریای شمال این کشور نیز در آن مشارکت دارد، نیروهای روسی مستقر در حوزه فدرال جنوب و مناطق مرکزی، هوافضا و هوا برد در عملیات پیش بینی شده با انواع بالگردها و هواپیماهای رزمی و پشتیبانی، جنگ افزارها و تجهیزات زرهی شرکت دارند.
دریای سیاه یکی از راهبردی ترین پهنه های آبی جهان است که از تنگه بسفر و دریای مرمره با دریای مدیترانه و از تنگه کرچ با دریای آزوف پیوستگی دارد.

جز روسیه به عنوان یکی از کشورهای این منطقه، آمریکا و ناتو با دیگر کشورهای ساحلی دریای سیاه یعنی ترکیه، رومانی، بلغارستان، اوکراین و گرجستان روابط گسترده نظامی به عنوان همپیمان یا همکاری دوجانبه دارند و از موقعیت و پاپگاه های خود برای تحرکات نظامی بهره می گیرند.

منبع

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.