×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1827497 673 - نگرانی ژنرال آمریکایی از برخورد دریایی با ایرانبه گزارش میلیتاری نیوز، ژنرال «جان ووتل» فرمانده «فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا» در مورد مانورهای دریایی روز دوشنبه به ایران هشدار داد و گفت: عملیات‌هایی که توسط فرماندهان خودسر ایرانی مدیریت می‌شوند ممکن است به درگیری‌های نظامی مستقیم میان نیروهای آمریکایی و ایرانی منجر شود.

ژنرال «جان ووتل» در جمع خبرنگاران مدعی شد: «فکر می‌کنم که محاسبات غلط دلیل تقابل کشتی‌ها در خلیج فارس شده‌اند. من نگران فرماندهان خودسر ایرانی هستم، رفتار فرماندهان سپاه قدس نیروی دریایی ایران تحریک کننده است و به‌دنبال آزمایش رفتار ما هستند».

هفته گذشته نیز یکی از کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در حالی که یک کشتی نظامی ایرانی به آن نزدیک می‌شد به آب‌های مجاور آن شلیک کرد.

ووتل که بر عملیات‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه نظارت دارد، گفت: مانور کشتی‌های نظامی ایران در نزدیکی ناوهای ما یک پدیده جدید محسوب نمی‌شود اما تعدد رویدادهای این‌چنینی در ماه‌های اخیر بسیار نگران کننده شده است.

ووتل افزود: «چیزی که من می‌بینم این است که مدیران نظام ایران در تلاشند تا تأثیر و نفوذ خود را در منطقه اعمال کنند و می‌خواهند این کار را با خودسری که بسیار خطرناک و غیرحرفه‌ای است انجام دهند».

ووتل مدعی شد: «اکثر برخوردهای دردسرساز میان ما و نیروهای سپاه قدس ایران صورت گرفته است نه نیروهای دریایی ارتش ایران».

مقامات آمریکایی از این می‌ترسند که چنین برخوردهایی از کنترل طرفین خارج شود و منجر به شلیک کشتی‌ها به یکدیگر شود که این امر موجب برداشت‌های خطرناک دو کشور از رفتار یکدیگر می‌شود.

منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.