×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1799762 106 - روسیه ۳۰۰ میلیارد دلار برای ارتش هزینه می‌کندبه گزارش میلیتاری نیوز، وزیر دفاع روسیه می‎گوید مسکو بر اجرای طرح ۳۰۰ میلیارد دلاریِ خود برای به روز کردن ارتش تا سال ۲۰۲۰ میلادی تأکید دارد.

سرگئی شویگو روز یکشنبه گفت مسکو به شدت به اجرای این طرح برای افزایش توان تسلیحاتی و توسعۀ ارتشِ روسیه پایبند است.

وی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تأکید کرد: «ما به مدت پنج سال از این طرحِ به دقت برنامه‌ریزی شده برای توسعه و افزایش توان تسلیحاتیِ نیروهای مسلح خود پیروی کرده‎ایم. این برنامه‌ها با تمام تولیدکنندگان و وزارت صنعت و تجارت هماهنگ شده بوده‌اند و اکنون، تجدید تسلیحات، آموزش مجدد پرسنل نظامی و تجدید تجهیزات در حال انجام است … ما به شدت به اجرای برنامه پایبند هستیم.»

در سال ۲۰۱۰ اعلام شد روسیه طرحی بزرگ را برای به روز کردنِ ۷۰ درصد از تجهیزات نظامیِ خود تا سال ۲۰۲۰، اجرا می‎کند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیکِ روسیه، براساس برآوردهای اعلام شده، این طرح با درنظر گرفتن نرخ ارزِ کنونی، ۲۹۱ میلیارد دلار هزینه دربرخواهد داشت.

وزیر دفاع روسیه گفت کشورهای غربی باید از اقدامات تشویش برانگیز که تهدیدکنندۀ مردم این کشورها است بپرهیزند و درک کنند که روسیه برای مذاکره آماده است.

شویگو خطاب به کشورهای غربی گفت: «اگر شما از وضعیت کنونی استفاده می‎کنید. اگر از اقدامات تشویش برانگیز برای پر کردنِ مجددِ بودجۀ خود استفاده می‎کنید تا سود اضافی دریافت کنید – این مشکل شما است… اما من می‌خواهم بگویم: دست از ارعابِ مردم خود بردارید … ما از همکاران خود می‎خواهیم بالاخره دست از این موضوع بردارند و درک کنند که ما با مذاکره موافق و برای آن آماده هستیم.»
روابط روسیه و کشورهای غربی از زمانی تیره شد که شبه جزیره کریمه در پی بحران در اوکراین و برگزاری همه‎پرسی در سال ۲۰۱۴ میلادی، با اکثریت آراء از این کشور جدا شد و به فدراسیون روسیه ملحق شد.

در پی برگزاری این همه‎پرسی، امریکا و متحدان اروپایی آن، مسکو را به بی‌ثبات کردنِ اوکراین متهم و تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال کردند.

مسکو بارها اتهامات غرب مبنی بر دخالت روسیه در بحران اوکراین را رد کرده و هشدار داده است که اعمال تحریم علیه روسیه موجب تضعیف ثبات منطقه‌ای و جهانی می‌شود.

از سوی دیگر کرملین بارها سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به دلیل گسترش حضور نظامی نزدیک مرزهای روسیه مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرده است که «چنین اقدامی، تهدیدی برای صلح منطقه‌ای و بین المللی است».

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.