×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1793519 258 - انتقاد ژنرال آمریکایی از وضعیت نیروی هواییبه گزارش میلیتاری نیوز، «دیوید گلدفین» فرمانده نیروی هوایی آمریکا روز سه‌شنبه گفت در صورتی که واشنگتن عملکرد مناسبی نداشته باشد، برتری خود در نیروی هوایی را از دست می‌دهد.

ژنرال گلدفین که در نشست «وضعیت نیروی هوایی» در وزارت دفاع آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: «معتقدم که با یک بحران مواجه هستیم. برتری هوایی حق مادرزادی آمریکا نیست، بلکه باید برای آن جنگید و تلاش کرد.»

به نوشته پایگاه «بیزنس اینسایدر»، نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر با کمبود ۷۰۰ خلبان و ۴۰۰۰ مهندس و مکانیک روبروست. این در حالی است که این کشور اکنون دستکم در سوریه، عراق، افغنستان و لیبی مأموریت هوایی دائمی داشته و به صورت موردی در نزدیکی کره شمالی، چین، ایران و روسیه هم مأموریت‌هایی انجام می‌دهد.

«دبورا لی جیمز» رئیس غیرنظامی نیروی هوایی آمریکا هم در نطقی در این نشست گفته بود: «تقاضا برای خدمات ما بسیار بسیار افزایش یافته، اما ما امروز داریم با کوچکترین نیروی هوایی تاریخمان به این نیاز پاسخ می‌دهیم.»

هم گلدفین و هم جیمز در سخنرانی‌های خود تأکید کردند که نیروی هوایی آمریکا ابزاری برای ایجاد بازدارندگی و مقابله با روسیه، ایران، چین و کره شمالی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.