×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1788925 100 - ناو آمریکایی در یکی از بنادر چین پهلو گرفت

به گزارش میلیتاری نیوز، این کشتی جنگی که «یو.اس.اس بنفولد» (USS Benfold DDG-65) معرفی شده، مجهز به سیستم ضد موشک های هدایت شونده است که با ورود خود به داخل آبهای چین، دو کشور اقدام به برگزاری یک رزمایش نظامی در حوزه پیام های ارتباطی و سیگنال های راداری مبادرت کرده اند.
 
این اولین حضور یک کشتی جنگی آمریکایی به داخل آبهای چین بعد از صدور رای دادگاه بین المللی لاهه علیه پکن پس از شکایت فیلیپین در ارتباط با دریای جنوبی محسوب می شود.
 
«ساوت چاینا» از هنگ کنگ اعلام کرد که این شناور جنگی همچنین مجهز به سیستم های ضد هواپیماهای جنگنده، ضد موشک های هدایت شونده و ضد موشک های زیردریایی است.
 
«جاستین ال. هریس» فرمانده ناو آمریکایی با ورود به بندر «چینگ دائو» اعلام کرد که هدف این سفر دیدار با مقام های دریایی چین و ایجاد روابط دوستانه با نیروی دریایی این کشور است.
 
وی در پاسخ به سئوالاتی در مورد تنش های موجود در مورد دریای جنوبی چین میان دو کشور، خبرنگاران را به فرماندهی اقیانوسیه در هاوایی ارجاع داد.
 
این اتفاقات و همکاری های احتمالی میان نیروی دریایی چین و ایالات متحده در حالی است که طی مدت اخیر اختلافات میان پکن و واشنگتن در مورد مناقشات دریای جنوبی چین شدت بیشتری گرفته است.
 
چین بعد از صدور رای دیوان لاهه که آن را بی ارزش خواند، همواره آمریکا را متهم کرده است که متحدان منطقه ای خود را علیه پکن تحریک کرده و به آنها برای مقابله با چین در مورد مناقشات دریای جنوبی، خط دهی می کند.
 
«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین نیز پس از آنکه آمریکا، ژاپن و استرالیا بیانیه ای مشترک مبنی بر ممنوعیت ساخت و ساز در جزایر مصنوعی توسط چین صادر کردند، اعلام کرد که این سه کشور هیزم به آتش تنش های منطقه ای می ریزند.
 
آمریکا پیشتر و در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه سالجاری نیز یکی از ناوگان های دریایی خود به نام «بلو یو اس اس» را وارد بندر شانگهای بزرگترین شهر و مرکز اقتصادی چین کرده بود.
 

شدت مناقشه میان چین و آمریکا حتی باعث شد «جان ریچاردسون» فرمانده نیروی دریایی آمریکا اواخر تیر ماه سالجاری به پکن سفر کرده و با «وو شنگ لی» همتای چینی خود دیدار کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.