×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش میلیتاری نیوز، در این دیدار که بعد از گشایش رسمی رقابت های رزمایشی و شروع نخستین مسابقه بین گروه های شرکت کننده از کشورهای گوناگون در میدان نظامی آلابینو نزدیک مسکو برگزار شد، سردار معدنی به عنوان عضو کمیته عالی داوری این مسابقات، سطح رقابت های رزمایشی ۲۰۱۶ روسیه را بالا خواند که با انگیزه بسیاری شروع شده است.
 
فرمانده ارشد نیروهای ایرانی همچنین برگزاری رقابت های نظامی روسیه را که ابتکار وزیر دفاع این کشور دیروز (شنبه) و در شرایط شبه جنگی شروع شد، بسیار ارزشمند خواند و از جانب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای ایجاد فرصت گردهمایی نظامیان ار کشورهای گوناگون تشکر کرد.
 
1773430 569 - دیدار فرمانده ارشد ایرانی با وزیر دفاع روسیه+تصویر 
 

معدنی همچنین دیروز گفت: نیروهای مسلح دو کشور رابطه خوب و رو به توسعه ای دارند.عضو هیات عالی داوری این رقابت ها بعد از مراسم گشایش رقابت های رزمایشی روسیه افزود: برگزاری مسابقات نظامی مانند برنامه های کنونی که در روسیه و قزاقستان تدارک دیده شده است به تحکیم همکاری های بین المللی ارتش های کشورهای شرکت کننده یاری می رساند.

 
فرمانده نیروهای ایرانی در مصاحبه خود که از ساو خبرگزاری ایتارتاس روسیه بازتاب یافت، تاکید کرد: اطمینان داریم این رقابت ها رابطه و همکاری های نظامیان دو کشور را تحکیم بیشتری می بخشد.
 
او با بیان اینکه ایران برای نخستین بار در این رقابت ها که دومین دوره آن در حال برگزاری است حضور دارد، گفت: نیروهای ایرانی با آمادگی خوب در مسابقات شرکت می کنند و رزمایش نیز با حضور زبده ترین نیروهای کشورهای گوناگون در سطح بالایی برگزار می شود که تمام گروه ها برای برتر شدن تلاش می کنند و یگان های جمهوری اسلامی نیز امیدوارند بتوانند نتایج خوبی کسب کنند.
 

واحدهای زبده نیروهای مسلح ایران متشکل از حدود ۲۰۰ نیرو از سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و نیراو انتظامی در رشته های گوناگون این رزمایش دو هفته ای شرکت می کنند که در شهرهای گوناگون روسیه و همچنین قزاقستان در شرایط شبه جنگی برگزار می شود.

برپایه برنامه اعلام شده، نیروهای ایرانی در رشته های تانک، یورش، هوابرد، دریایی، غواصی عمیق و کوهستان شرکت دارند.
 
افزون بر این کشور و قزاقستان به عنوان میزبان، نیروهای منتخب چین با مجموعه ای از انواع جنگ افزارهای پیشرفته، ونزوئلا، ارمنستان، مغولستان، صربستان، کاوت، قرقیزستان، تاجیکستان، هند، پاکستان، بلاروس، یونان، جمهوری آذربایجان، مصر، نیکاراگوئه، آنگولا و زیمبابوه در رقابت ها شرکت دارند که برای کسب برترین جایگاه ها در ۲۳ رشته تلاش خواهند کرد.
 
1773431 113 - دیدار فرمانده ارشد ایرانی با وزیر دفاع روسیه+تصویر 
 
مسیرامن با شرکت واحدهای مهندسی رزمی، تعمیر جنگ افزارها، پزشکی جنگی، آسمان پاک با واحدهای دفاع هوایی، کلید آسمان (پدافند موشکی)، هوا برد دریایی، عملیات تجسسی، تدارکات و آشپزمنزل جنگی، توپمنزل ای، رانندگی نفربرها و خودروهای زرهی، عملیات با تانک، یورش با شرکت خودروها و نفربرهای زرهی، فرود هوابرد و هوابرد دریایی رشته های گوناگون رقابت های جنگی روسیه هستند.
 

نخستین دوره بازی های نظامی بین المللی به ابتکار شاوگو وزیر دفاع روسیه سال ۲۰۱۵ در ۱۱ میدان واقع در سه منطقه نظامی این کشور با حضور ۱۲۰۰ نیرو از ۱۶ کشور برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.