×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

 

russian base camp in moon (1) - روسیه در حال برنامه ریزی برای احداث یک پایگاه کامل فضایی در کره  ی ماه !

روسیه در حال برنامه ریزی برای احداث یک پایگاه کامل فضایی در کره  ی ماه !

ما می خواهیم درآینده به کره ی ماه برویم. چرا؟ زیرا آن جا مکانی مناسب برای انباشت مواد وسکونت نیروی انسانی برای کار درخارج ازمحدوده ی نیرومند گرایش زمین است. ماه می تواند سکوی پرتابی برای آغاز مأموریت های فضایی یا ارسال نخستین انسان ها به مریخ باشد. شاید گردشگران فضایی هم به سفری کوتاه، و شرکت های حفاری معدن نیزبه سرمایه گذاری درماه علاقه نشان بدهند.

 به دست آوردن داده های علمی جدید هم ممکن است بسیار وسوسه انگیز باشد. به هرعلتی که بخواهیم به این قمر کوچک خاکی برویم برای حضور در آن جا به ساخت پایگاه احتیاج داریم. دیر یا زود انسان درماه ساکن خواهد شد. اما در چه جایی؟ چگونه خواهد توانست با شرایط دشوار زیستی درآن جا سازگار شود؟ کلید حل این مسایل در دست های مهندسان سازه است تا شگفت انگیزترین سکونت گاه هایی را، که بشر به چشم دیده، بسازید

حال روسیه اعلام کرده است که در حال برنامه ریزی برای ساخت یک پایگاه فضایی کامل در کره ی ماه می باشد که طرح اصلی آن به حدود ۴۰ سال قبل و به اتحاد جماهیر شوروی سابق باز می گردد .

آژانس فدرال فضایی روسیه (کاسموس) مشخصات این پایگاه را برخورداری از مجتمع مسکونی و سامانه تولید انرژی برای زندگی ۱۲ فضانورد اعلام کرد.

اولگا ژارووا مسئول برنامه های علمی پژوهشگاه «ماش» کاسموس در این باره به روزنامه ایزوستیا اعلام کرد: این پایگاه نخست برای زندگی و کار چهار فضانورد ساخته می شود و سپس در مراحل نهایی برای پذیرش ۱۲ نفر تکمیل خواهد شد.

russian base camp in moon (2) - روسیه در حال برنامه ریزی برای احداث یک پایگاه کامل فضایی در کره  ی ماه !

ایزوستیا امروز (سه شنبه) به نقل از سخنان این مقام فضایی روسیه افزود: بخشی از این برنامه مربوط به سال های دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی در زمان شوروی سابق بود که اکنون برای این طرح اجرا خواهد شد.

ژارووا بدون اعلام زمان آغاز این عملیات، اظهار کرد: هنوز تصمیم قطعی برای مکان استقرار پایگاه در نظر گرفته نشده است، اما بیشتر دانشمندان پیشنهاد می کنند در قطب جنوب کره ما ساخته شود که با توجه به لزوم استقرار امن کشتی فضایی در باره آن تصمیم گرفته خواهد شد.

وی گفت: بخش های مسکونی و تامین انرژی نخستین مرحله از ساخت پایگاه فضایی روسیه در ماه خواهد بود و پس از آن بخش های تخصصی و علمی برای انجام کارهای فضانوردان ساخته می شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.